کد مطلب: ۵۷۹۲۲۹

آغاز یک تغییر بورسی در معاملات

آغاز یک تغییر بورسی در معاملات

از امروز زمان معاملات بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق بدهی تغییر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از امروز، شنبه۲۰ شهریور، زمان معاملات ETFها و اوراق بدهی تغییر می‌کند.

زمان‌بندی جلسه معاملاتی بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و بازار اوراق بدهی پیرو صورت جلسه تیرماه سال جاری هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران و مطابق تبصره ماده ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، از امروز تغییر می‌کند.

بر این اساس، از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه پیش‌گشایش خواهد بود. ساعت ۹ گشایش و در نهایت از ساعت ۹ تا ۱۵ حراج پیوسته ادامه می‌یابد.

این درحالی است که پیش از این ساعت حراج پیوسته این صندوق‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ بود ( ایسنا )

تغییر جدید ETFها چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دارایکم و پالایش یکم دو صندوق دولتی که در سال ۹۹ توسط دولت به مردم فروخته شد در خود سهام شرکت‌های پالایشی و بانکی را دارند. روند ریزشی این دو صندوق در سال گذشته همزمان با افت بازار سهام شروع شد و با اصلاح قیمتی گسترده‌ای که داشتند زیان بزرگی را نصیب سهامداران خود کردند.

در ۲۴ مرداد مدیریت عملیات بازار ابزار‌های نوین با انتشار اطلاعیه‌ای مهم، از تغییر زمانبندی معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق بدهی در بورس تهران خبر داد.

تغییر زمان معاملات صندوق‌های دولتی چه تاثیری بر روند این صندوق‌ها و معاملات بازار دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در این باره می‌گوید: تجربه سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس در سال ۱۳۹۹ گواهی بر این مدعی است که هیچ بازاری خصوصا بازارهای مالی بدون دانش، آگاهی و زمان جز ضرر و اتلاف منابع عایدی دیگری نخواهند داشت. بنابراین در بازارهای مالی توصیه شده تا مردم به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند. همچنین سهولت دسترسی به این ابزارها می‌تواند در کنار نرخ بازدهی بالاتر مشوقی برای جذب منابع باشد.

وی همچنین افزود: از مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری که توسط افراد مجرب اداره می‌شوند کاهش هزینه سرمایه‌گذاری و ارتقا جایگاه بازدهی در مقایسه با پرتفوی‌های شخصی است.

وی در این باره تشریح کرد: در چند ماه اخیر با تغییر قوانین از جمله تغییر ساعت معاملات که آخرین مورد است سهولت دسترسی مردم را به این صندوق‌ها افزایش داده و می‌تواند جایگاه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را در بازار سرمایه تثبیت و جذب منابع را حتی از سپرده‌های بانکی به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت بکشاند.

مطالعه متن کامل گزارش تاثیر تغییر صندوق های دولتی پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مثلا که چی ساعت اضافه کردید
    هموم آش و همون کاسه
    شما مقامات چه بلندمرتبه چه خرده پا کجا کار مثبت کردید که بار دوم باشه
    به شتر گفتن گردنت چرا کجه
    گفت …

  • ناشناس

    وضع بورس اصلا خوب نیست وروز به روز داره بدتر میشه. اصلاحات هم یک نوع سیاست برای جلوگیری از خروج سریع سرمایه هاست حتی با افزایش ساعت کاری معاملات صندوقها گره ای از مشکلات بورس باز نمیشه در حال حاظر اکثر نمادها از لحاظ قیمتی به نرخ 3 ماه پیش بر گشتن وحرکت لاک‌پشتی شاخص کل هم همه سهامدارهارو بیش از پیش ناامید ومایوس کرده

  • ناشناس

    آخه زمان را طولانی کردن چه تاثیری در قیمت سهام دارد اگه سهمی به.بخواهد مثبت شود از اول بازار مشخص است هیچ احتیاجی نیست تا ساعت15منتظر باشی

  • ناشناس

    دیگه کمتر رسانه ای در باره صعود یا نزول بورس اظهار نظر میکنه دروغ اصلاحات هم دیگه نمیتونه ذهن سهامدارهارو مثبت کنه سال 99 سهامدارها کلا در زیان به سر بردند نیمه اول امسال هم سهامدارها با بورس مدارا وبا 20 درصد افزایش قیمت بعضی سهم ها بسنده کردند واکنون در حال خروج هستندگویی بورس از سهامدارها روی برگردانده وروز به روز به تعداد خروجی سهامدارها افزوده میشه فقط تنها چیز که برای این دسته ازسهامدار به یادگار باقی خواهد ماند تصویر منفی ومنفور شاخص کل مثبته که هیچ وقت سها مدارها و خوشحال نکرد

  • ناشناس

    زمان را طولانی کردید تا ضرر بیشتر شد.ماشاالله فکرتون اصلا…….

  • ناشناس

    بدتر میشه وبهتر نمیشه فقط تایم اعصاب خوردی بیشتر میشه سهمی که تو منفی 68 درصد هست با این مدل بر نمیگرده بازار سه ماه درجا میزنه سه روز مثببت میشه به 5نمیرسه ولی تو منفی پایانی هم 5 کامل میشه

  • ناشناس

    این تفاوت NAV یعنی پایین بودن زیاد قیمت بازار به قیمت واقعی صندوق نشان میده سهامدار بجای استفاده از کوچکترین تحلیلی فقط بر اساس هیجان و ترس و تقلید گله ای معامله میکنه و تمایل به فروش بیشتره و باز بودن دامنه نوسان منفی بیشتر بجای اینکه بطور طبیعی سهام را بالاتر ببره اجازه افت بیشتر را داده ولی این در طول زمان بد نیست چون بالاخره با ورود خریدار باسواد در قیمتهای پایین تر این فاصله قیمت بازار و NAv بسرعت جبران میشود و خوشبحال آنها که کمی سواد بورسی را داشتند و قیمت خوب خریدند و سود خواهند کرد

  • ناشناس

    کسی در مورد سهم کرمان میتونه نظر بده.رشد میکنه؟؟

  • ناشناس

    با احترام و عرض ادب
    جسارتا چرا خبر را خیلی توضیح میدید،مطلب را بیان کنید و مخاطب را هی به اول خبر هدایت نکنید کارشناسان اقتصادی در تجارت نیوز، این متن را ۳بار پشت سر هم مطالعه کنند هیچ وقت اجازه نخواهند داد متاسفانه ادمین تلگرام و اینستاگرام استخدام میکنند و انتقال مطلب از جایی به جای دیگر به هیچ شغلی بی احترامی و جسارت نمیکنم،بلکه انتقاد از روند اطلاع رسانی دارم،چون وقت زیادی در سایت مقاله میخونم.
    تشکر و قدر دان بابت زحمات تیم پرتلاش تجارت نیوز

  • یونس مژده آور

    از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر رئیسی استدعا داریم باعنایت به ضرر قشر ضعیف و متوسط جامعه دستور فرمایند به قید فوریت وضعیت بسیار نامطلوب بورس را ساماندهی نمایند.
    با تشکر