کد مطلب: ۱۷۷۳۳۰

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

تقاضای آلمان و ایتالیا برای ورود صنعت بیمه

تقاضای آلمان و ایتالیا برای ورود صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه مذاکرات خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی با ۱۰ شرکت برتر بیمه جهان انجام شده است، از ۲ تقاضای مهم شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی برای خرید شرکت‌های بیمه کشور خبر داد.

عبدالناصر همتی درباره سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه ایران بعد از برجام و گفت‌وگوهای اخیر با شرکت‌های بیمه اتکایی، اظهار داشت: زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور فراهم شده و فعالان اقتصادی می‌توانند در صنعت بیمه ایران سرمایه گذاری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: نفوذ بیمه ۴.۵ برابر رشد تولید ناخالص داخلی بوده که نشانگر ظرفیت بسیار بالای صنعت بیمه در کشور است و می‌تواند صنعتی بکر برای سرمایه‌گذار خارجی محسوب شود.

رئیس شورای عالی بیمه با بیان اینکه مفهوم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه ایران آن است که شرکت‌های خارجی بیایند و سهام شرکت‌های داخلی را خریداری کنند، ادامه داد: در این راستا مذاکرات خوبی با ۱۰ شرکت برتر بیمه جهان انجام شده و آنها نیز آمادگی خوبی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران دارند؛ قرار است سرمایه‌گذاران خارجی با شرکت‌های بیمه داخلی وارد مذاکره شوند.

همتی اعلام کرد: در حال حاضر ۲ تقاضای مهم از سوی شرکت‌های بیمه ایتالیایی و آلمانی برای خرید شرکت‌های بیمه ایرانی داریم و مذاکرات جدی در این خصوص نیز آغاز شده است.

وی درباره نام شرکت‌های متقاضی گفت: اسم شرکت‌ها را نمی‌توانم اعلام کنم زیرا ممکن است مذاکرات طرف خارجی با شرکت ایرانی که قصد خرید آن را دارد به نتیجه نرسد؛ تنها می‌توانم اعلام کنم که مذاکره با شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی برای خرید شرکت‌های بیمه ایرانی در حال انجام است.

رئیس شورای عالی بیمه ادامه داد: شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی در مذاکرات خود با طرف‌های ایرانی، بررسی‌های لازم را انجام داده و تا مرحله‌ای نیز پیش رفته‌اند ولی از آنجایی که این مذاکرات نهایی و قطعی نشده است، نمی‌توانم نام شرکت‌ها را اعلام کنم.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته برای اولین بار پوشش اتکایی بیمه عمر را از شرکت مونیخ ری برای بیمه سامان دریافت کردیم؛ همچنین از طریق شرکت‌های فرانسوی نیز پوشش‌های اتکایی خوبی برای ریسک‌های فاجعه‌آمیز که از قدرت و توان یک کشور خارجی است را دریافت کرده‌ایم.

همتی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار میلیارد دلار سرمایه قابل بیمه شدن در اقتصاد ایران وجود دارد ولی متاسفانه حدود ۷۰ درصد این سرمایه‌ها فاقد بیمه هستند؛ ضمن اینکه بسیاری از دارایی‌های کشور از جمله منازل مسکونی، تحت پوشش بیمه نیستند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از ۲۵ میلیون دستگاه خودرو، تنها ۳ میلیون دستگاه دارای بیمه بدنه هستند.

وی درباره مذاکرات اخیر با انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و سوئیس برای پوشش‌های اتکایی، گفت: با آلمان و فرانسه روابط خوب بیمه‌ای برقرار شده و به تدریج ریسک‌های بزرگ و فاجعه‌آمیز را تحت پوشش بیمه اتکایی در آورده‌ایم.

منبع: ایران اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.