کد مطلب: ۳۲۰۶۱۱

تقویت ۹۴۰ واحدی شاخص کل بورس

تقویت 940 واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته در حالی معاملات متعادل را نظاره‌گر بودند که علی‌رغم شروعی باانگیزه از آغاز معاملات امروز به ویژه در گروه بانک‌ها اما در ادامه جای‌گیری معاملات در نقطه تعادل را به نظاره نشستند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 15 آبانماه 97 با افزایش 940 واحدی به رقم 185 هزار و 100 واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 196 واحدی عدد 28 هزار و 446 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 1185 واحدی به رقم 195 هزار و 90 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش 932 واحدی به رقم 137 هزار و 609 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 715 واحدی عدد 362 هزار و 701 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 14 واحدی بر روی رقم دو هزار و 25 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مپنا با 154 واحد ،بانک ملت با 120 واحد و پالایش نفت تهران با 100 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک با 67 واحد،گسترش نفت و گاز پارسیان با 44واحد و تاپیکو با 42 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 879 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 128 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 156 هزار و 298 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی مینو، تایدواتر خاورمیانه، حق تقدم فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران، سرمایه‌گذاری ملی ایران، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سپرده‌گذاری مرکزی، سرمایه‌گذاری ساختمانی نوین، مدیریت انرژی امید تابان هور، سرمایه‌گذاری ساختمانی نوین، شیر پاستوریزه پگاه فارس، ایران دارو و حق تقدم خرید سهام آن، داده‌پردازی ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های قند اصفهان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، نفت سپاهان، شیر پگاه آذربایجان شرقی، سیمان خزر، بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، کشت و صنعت چین‌چین، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، فنرسازی زر، حق تقدم استفاده نشده نفت بهران متوقف شدند.

امروز همچنین عرضه اولیه تعداد 33 میلیون سهم از شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به روش ثبت سفارش بر روی تابلوی معاملات نشست که با استقبال خریداران سهام و در قیمت 850 تومان معامله شد.

بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 153 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 159 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه شد.

همچنین 50 میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از 84 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. امروز همچنین 8 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کد به کد شد همین وضعیت در معدنی و صنعتی گل‌گهر با کمتر از 5.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجمی را در اغلب نمادهای معاملاتی و در آخرین روز کاری بازار سهام در هفته جاری به نظاره نشست که شروع معاملات امروز همراه با اقبال خریداران سهام برای جمع‌آوری سهم‌های گروه بانکی و موسسات اعتباری بود. با این همه استراتژیک کوتاه‌مدت‌نگری باعث شد تا امروز همچون روال گذشته در آخرین روز کاری هفته معامله‌گران برای نقد کردن بازدهی‌ها، اصلاح پورتفوی را در دستور کار قرار دهند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.