خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۷۹۴۳

تلاش تونی بلر برای بازگشت به دنیای سیاست

تلاش تونی بلر برای بازگشت به دنیای سیاست

نخست‌وزیر سابق انگلیس که نقشی پرمناقشه در جریان حمله ائتلاف آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ داشت قصد خود برای بازگشت به دنیای سیاست را با مخالفت با خروج کشورش از اتحادیه اروپا به نمایش گذاشت.

تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس که اوایل سال جاری مخالفت خود را با خیزش پوپولیسم در عرصه سیاسی انگلیس اعلام کرده بود به شدت به دنیال متوقف کردن تلاش‌ها برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تونی بلر در گفتگو با گاردین بریگزیت را «اقدامی غیرمعمول» و «تصمیمی در پایین آوردن سطح کشور» دانست.

بلر گفت: هنوز فرصت برای بازگشت به اتحادیه اروپا هست.

وی تاکید کرد: اولویت‌های ‌حزب کارگر باید قبل از پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی متوقف کردن اجرای بریگزیت باشد.

این حزب باید در مخالفت با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آنچه صحیح است، مطرح کند و پیش‌بینی کرد که این موضع همچنین اختلافاتی را در رده‌های محافظه‌کاران ایجاد کند.

او معتقد است:«متوقف کردن بریگزیت در مسیر کسب قدرت» برای حزب کارگر است و این ایده را که پذیرش نتایج رفراندوم برای پیشگیری از خطرات از دست دادن پایگاه‌های حمایتی لازم است، رد کرد.

بلر در پاسخ به این سوال گاردین که آیا فداکاری در حمایت از بریگزیت ارزش پیروزی در انتخابات را دارد، گفت: قطعا نه. گمان می‌کنم اصل متوقف کردن بریگزیت بسیار مهم باشد.

دوست دارم حزب کارگر به قدرت برسد اما گمان می‌کنم اکنون اصلی‌ترین اولویت ملی متوقف کردن بریگزیت است. من اکنون آن را برای کشورم مقدم‌تر از هر چیز دیگری می‌دانم.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس این‌گونه متوجه شده است که حزب کارگر «موضع بسیار عملگرایانه‌ای» به خود گرفته است تا به عنوان یک حزب ضد بریگزیت شناخته نشود.

اما این مساله آنها را در موضع مشابه محافظه‌کاران قرار داده است که روی خروج از اتحادیه اروپا با حفظ روابط تجاری نزدیک تاکید دارند.

به گفته او، این استراتژی همچنین مانع از آن شد که حزب کارگر روی «اثرات مخرب» بریگزیت تمرکز کند.

بلر اذعان کرد: اگر حزب کارگر انگلیس به مخالفت از بریگزیت مبادرت ورزد «نبردی سنگین» را پیش روی خود می‌بیند اما او معتقد است که متوقف کردن روند بریگزیت در مسیر کسب قدرت و روی کار آمدن حزب کارگر قرار دارد.

منبع: روزنامه ایندیپندنت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.