کد مطلب: ۳۶۵۳۴۷

ضرب‌الاجل برگزیت تا ۳۱ اکتبر تمدید شد

ضرب‌الاجل برگزیت تا ۳۱ اکتبر تمدید شد

رئیس شورای اروپایی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا در نشست فوق‌العاده بروکسل با به تعویق انداختن صدور حکم درباره بریگزیت موافقت کردند، گفت مهلتی که ترزا می درخواست داشت به او اعطا شد.

به گزارش تجارت‌نیو ز به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی در پیامی توییتری نوشت، ضرب‌الاجل برگزیت تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ (نهم آبان‌ ماه) تمدید شده است. نخست‌وزیر مالت هم تاکید کرد، بازنگری بعدی به ماه ژوئن موکول شد.

دونالد تاسک اعلام کرد برای تایید توافق دولت بریتانیا با تمدید ماده ۵۰ با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار خواهد کرد، با این حال خودش مدت زمان تمدید را فاش نکرد. پارلمان بریتانیا در روزهای اخیر با پیشنهاد ترزا می با تمدید ضرب‌الاجل تا ۳۰ ژوئن موافقت کرد، در حالی که تاسک اخیرا پیشنهاد یک تاخیر تا یک سال را مطرح کرده بود.

این تمدید بدین معناست که بریتانیا موظف است در انتخابات پارلمانی ماه آتی اتحادیه اروپا شرکت کند.

ترزا می در یک کنفرانس خبری گفت: می‌دانم نارضایتی شدیدی در میان مردمان کشورم درباره درخواست من برای تمدید وجود دارد. می‌دانم که بریتانیا باید تا الان از اتحادیه اروپا خارج می‌شد و صادقانه ابراز تاسف می‌کنم که تاکنون نتوانسته‌ام پارلمان را به تایید این توافق راضی کنم. اما گزینه‌هایی که اکنون با آنها مواجه هستیم، واضح است و جدول زمانی هم مشخص. بنابراین ما باید اکنون نهایت تلاشمان را برای رسیدن به توافقی که در راستای منافع ملی خودمان باشد، انجام دهیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.