کد مطلب: ۳۲۸۴۶۵

تمهیدات دولت ومجلس برای مقابله با تحریم‌ها

تمهیدات دولت ومجلس برای مقابله با تحریم‌ها

عضو کمیسیون برنامه مجلس با اشاره به تمهیدات دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌ها، از لزوم انجام اقدامات دفاعی مناسب در این زمینه سخن گفت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تمهیدات مجلس و دولت برای کاهش اثر تحریم‌های اقتصادی ، گفت: با توجه به اینکه در وضعیت جنگی از نظر اعمال تحریم‌های گوناگون قرار داریم باید اقدامات دفاعی و تقابلی مناسبی را در دستور کار خود با برنامه مداری قرار دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در کشور با وجود آغاز تحریم‌ها گارد مقابله با آنها به خوبی شکل نگرفته است، افزود: خوشبختانه اکنون مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه های برای تقویت بنیه اقتصادی کشور و همچنین ساماندهی نظامات بانکی در نظر گرفته که باید در تعامل با دولت زمینه اجرای آن فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی در شرایط فعلی یکی از ضرورت های اصلی است، تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی باید در کنار برنامه مداری برای گسترش مراودات بانکی در شرایط تحریمی باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تاکید رییس مجلس در خصوص ضرورت فعال تر شدن تیم اقتصادی کشور در شرایط فعلی، گفت: این نکته بینی باید با هدف بهبود شرایط اقتصادی سرلوحه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کشور قرار بگیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در حال حاضر همه تراکنش‎های بانکی کشور ما از سوی بیگانگان رصد شده و برای آن نیز برنامه‎های تحریمی اعمال می‎شود، افزود: باید بتوانیم با در نظر گرفتن سازوکارهای مشخص از اعمال نفوذ و حتی رصد آنها در این حوزه‎ها جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در خلال برنامه‎ریزی‎ها باید بتوانیم اطمینان خاطر به کشورهای خواهان مراوده با ایران بدهیم، تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از توان داخلی نیروی کنترلی بیگانگان بر اقتصاد و نظام بانکی را کاهش و حتی از بین ببریم.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.