کد مطلب: ۵۴۲۱۱۱

چه میزان اعتبار برای مناطق دارای تنش آبی تصویب شد؟

چه میزان اعتبار برای مناطق دارای تنش آبی تصویب شد؟

وزیر نیرو گفت: ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای طرح‌های آبرسانی فوری و اضطراری در مناطق دارای تنش آبی در همه استان‌های کشور به تصویب هیات وزیران رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح ۱۰ طرح صنعت برق که به صورت ویدئو کنفرانسی در ۳ استان کرمان، کرمانشاه و فارس برگزار شد افزود: در هفته جاری این پیشنهاد مشترک را وزارت نیرو، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص این اعتبار در نظر گرفته‌اند.

وی گفت: این تصمیم برای ایجاد اطمینان و تامین منابع مالی مورد نیاز است تا بتوانیم به موقع موضوع تامین آب شرب را به نحو مناسبی به ثمر برسانیم.

وزیر نیرو افزود: به دلیل کمبود بارش‌ها در استان‌هایی که تولید برق در آن‌ها از سد‌های مخزنی انجام می‌شود، امسال با حدود ۳۲۰۰ مگاوات کاهش ظرفیت تولید نسبت به سال گذشته مواجه هستیم، این بدان معناست که هم در مصرف بهنگام و به اندازه آب موجود در مخازن این سد‌ها و هم در مصرف انرژی لازم است دقت بیشتری داشته باشیم.

اردکانیان گفت: امید است پیشاپیش همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور در صرفه‌جویی مصرف انرژی، پیش‌رو بوده و مردم نیز در بخش‌های مختلف بویژه خانگی سهم و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: با افتتاح طرح‌های امروز، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۵ طرح از مجموعه طرح‌های وعده داده شده در قالب این پویش به ثمر رسیده و حدود ۸ هزار میلیارد تومان برای این طرح‌ها از منابع مختلف سرمایه‌گذاری شده است.

اردکانیان گفت: این مسیر مطابق برنامه هفتگی تا پایان سال بدون وقفه ادامه خواهد یافت، بویژه در هفته‌های باقی‌مانده از فعالیت دولت دوازدهم، این افتخار را خواهیم داشت که طرح‌های برنامه‌ریزی شده از جمله ۴ سد مخزنی و تعدادی نیروگاه‌های عمده و بزرگ اعم از حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و آبرسانی روستایی را به نتیجه برسانیم و مراسم افتتاحیه این طرح‌ها مطابق برنامه برگزار شود.

وی افزود: این فعالیت‌ها در کنار کار مستمر و شبانه‌روزی است که توسط همکاران صنعت در کشور و با حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها برای عبور موفق از تابستان ۱۴۰۰ که یکی از خشک‌ترین سال‌ها در پنج دهه اخیر است انجام خواهد شد.

اردکانیان گفت: امید است مجموع برنامه‌هایی که برای مدیریت اوج بار در تابستان و همچنین برای تامین آب آشامیدنی کافی و مطمئن در این سال تدارک دیده شده با حمایت همگی به‌ویژه با همراهی و همکاری مردم به ثمر برسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.