کد مطلب: ۱۸۲۱۶۲

تهران دوباره لرزید

تهران دوباره لرزید

مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد که در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد چهارشنبه (۶ دی‌ماه)، زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ ریشتر استان‌های تهران و البرز را لرزاند.

حوالی ساعت ۱:۰۰ بامداد چهارشنبه (۶ دی‌ماه) لرزش خفیفی در برخی نقاط تهران احساس شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد که در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ ریشتر استان‌های تهران و البرز را لرزاند.

کانون این زمین‌لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و در ۴ کیلومتری ملارد (استان تهران)، ۷ کیلومتری مشکین دشت (استان البرز) و ۷ کیلومتری صفا دشت (استان تهران) بوده است.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری کرج و ۴۲ کیلومتری شهر تهران رخ داد.

بر اساس گزارش‌های مردمی، این لرزش در اسلامشهر و کرج هم احساس شده است.

آماده‌باش کلیه دستگاه‌های امدادی/شهروندان آرامش خود را حفظ کنند

بعد از وقوع این زلزله خفیف، استاندار تهران با تاکید بر آماده‌باش صددرصدی نیروهای امدادی در سطح این استان، گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند.

محمدحسین مقیمی با اشاره به زلزله ٤.٢ ریشتری که در استان تهران احساس شد، گفت: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و به موارد ایمنی که در این موارد لازم است رعایت شود توجه داشته باشند و از شتاب‌زدگی و حرکت خودروها در معابر خودداری کنند.

وی همچنین از آماده‌باش کلیه نیروهای امدادی و انتظامی و خدماتی تهران خبر داد.

جزئیات بیشتر از زلزله ملارد/مردم نگران نباشند

همچنین، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری که دقایقی قبل مرز دو استان تهران و البرز را لرزانده بود، گفت: این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشکین‌دشت-اشتهارد است و در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد.

مرتضی اکبرپور اظهار کرد: این زلزله از جمله پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری هفته گذشته در تهران و البرز بود، گفت: جای نگرانی بابت این زلزله وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دستور سازمان مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی در استان‌های تهران و البرز در آماده‌باش هستند، گفت: آمادگی لازم از سوی دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی وجود دارد.

اکبرپور با تاکید بر اینکه شهروندان همواره باید نسبت به وقوع حوادث طبیعی هوشیار باشند، گفت: اما این معنایش ترس و وحشت مردم نیست و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند و همان‌طور که گفتم این زمین‌لرزه از پس‌لرزه‌های زلزله هفته گذشته است.

هیچ خسارتی گزارش نشده است

دقایقی بعد از وقوع حادثه، سازمان اورژانس کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب در پی این زمین‌لرزه خبر داد و اعلام کرد که تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است.

بر اساس اعلام این سازمان، تمام نیروهای اورژانس در آماده‌باش هستند و جای نگرانی نیست.

همچنین، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد که تماسی مبنی بر تخریب یا حادثۀ مرتبط با زلزله با سامانه ۱۲۵ گرفته نشده است.

شهردار تهران: مردم نگران نباشند/شهرداری در آماده‌باش است

شهردار تهران نیز ضمن اعلام آماده‌باش مدیریت بحران شهر تهران، از شهروندان خواست ضمن اینکه باید همواره آمادگی‌های لازم را داشته باشند اما از بابت پس‌لرزه بامداد چهارشنبه نگران نباشند.

وی اضافه کرد که زلزله رخ‌داده هفته گذشته زنگ هشداری برای مدیریت بحران بود و سبب آمادگی بیشتر این ستاد شد.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران با تمام ظرفیت‌هایش در آماده‌باش کامل برای نقش‌آفرینی و مدیریت بحران‌های احتمالی است خطاب به شهروندان نیز گفت ضمن آنکه باید همواره آمادگی‌های لازم را داشته باشند، از بابت پس‌لرزه امشب نگران نباشند.

آماده‌باش امدادگران هلال‌احمر/استان‌های معین تهران هم در آماده‌باش هستند

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به اینکه زلزله اخیر ملارد خسارتی نداشته، از آماده‌باش نیروهای هلال احمر ملارد خبر داد.

تاجیک‌نوری از آماده‌باش نیروهای هلال احمر شهرستان ملارد خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی ارائه نشده است.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش استان‌های معین تهران در پی زلزله بامداد چهارشنبه خبر داد.

مرتضی سلیمی گفت: هشت تیم ارزیاب از استان‌های البرز و تهران به منطقه اعزام شدند و خوشبختانه گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی تا این لحظه اعلام نشده است.

رئیس سازمان‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: استان‌های معین در آماده‌باش هستند.

هشدار پلیس فتا به شایعه‌سازان زلزله

ساعتی بعد از وقوع زلزله، پلیس فتا اعلام کرد با افرادی که بخواهند با ایجاد شایعه از زلزله در فضای مجازی آرامش جامعه را برهم بریزند، برخورد خواهد کرد.

این پلیس از شهروندان خواسته است که اخبار را از رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کرده و به خبرهایی که از قول منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند چراکه بسیاری از این افراد سودجویانی هستند که می‌خواهند با سوءاستفاده از زلزله اخیر مخاطبان و دنبال‌کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند.

چندی پیش و پس از وقوع زمین‌لرزه هفته گذشته در تهران پلیس فتا اعلام کرده بود که بیش از ۲۰ شایعه‌ساز زلزله در فضای مجازی را شناسایی و به پلیس فتا احضار کرده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.