کد مطلب: ۲۷۱۸۵۲

توافقنامه همکاری انرژی بین ایران و اتریش تمدید شد

توافقنامه همکاری انرژی بین ایران و اتریش تمدید شد

معاون امور بین‌الملل وزارت نفت گفت: توافقنامه همکاری انرژی بین ایران و اتریش در زمینه همکاری‌های نفتی، آموزشی و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های جایگزین، تمدید شد.

معاون امور بین‌الملل وزارت نفت گفت: توافقنامه همکاری انرژی بین ایران و اتریش در زمینه همکاری‌های نفتی، آموزشی و سرمایه گذاری در حوزه انرژی های جایگزین، تمدید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیرحسین زمانی نیا که به همراه حسن روحانی رئیس‌جمهوری و هیاتی بلندپایه از روز دوشنبه به سوئیس و اتریش سفر کرده بود در تشریح دستاوردهای این سفر در حوزه انرژی گفت: با توجه به وجود توافقنامه همکاری در زمینه انرژی بین وزارت نفت ایران و وزارت انرژی و توسعه پایدار اتریش، این توافقنامه در زمینه همکاری های نفتی، آموزشی و سرمایه‌گذاری در انرژی های جایگزین، تمدید شد.

وی در ادامه به مذاکرات انجام شده برای تجارت نفت هم اشاره کرد و گفت: این مذاکرات پس از آخرین اجلاس اوپک بین وزیر نفت ایران و رییس اوپک شروع شده و در اتریش نیز ادامه دارد.

زمانی نیا درباره صادرات گاز از ایران به کشورهای اروپایی نیز گفت: اتریش در نظر دارد تا از حاشیه خزر و ایران به اروپا گاز صادر شود و صحبت هایی در این خصوص انجام شده و ایران نیز به این موضوع علاقه‌مند است.

معاون امور بین‌الملل وزارت نفت با اشاره به گفت وگوهای انجام شده در خصوص موضوع گاز و اتحادیه اروپا در کمیته مشترک انرژی گفت: در این گفت وگوها علاوه بر انرژی‌های جایگزین و افزایش بهره وری انرژی در ایران، در خصوص مسائل تجاری مربوط به گاز و نفت با اتریش مذاکراتی انجام شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.