کد مطلب: ۶۵۲۱۳

توافق اتاق‌های بازرگانی منطقه ۵ کشور برای تشکیل دبیرخانه‌ای مشترک

توافق اتاق‌های بازرگانی منطقه 5 کشور برای تشکیل دبیرخانه‌ای مشترک

در نشست مشترک استانداران منطقه 5 کشور و روسای اتاق‌های بازرگانی این استان‌ها که به میزبانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد، از توافق اتاق‌های بازرگانی این استان‌ها برای تشکیل دبیرخانه‌ای مشترک خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از توافق اتاق‌های بازرگانی استان‌های منطقه 5 کشور برای تشکیل دبیرخانه‌ای مشترک خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نشست مشترک استانداران منطقه 5 کشور و روسای اتاق‌های بازرگانی این استان‌ها که به میزبانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد، از توافق اتاق‌های بازرگانی این استان‌ها برای تشکیل دبیرخانه‌ای مشترک خبر داد.

محمد صمدی افزود: در حال حاضر که خط مشی‌های اقتصاد مقاومتی به مرحله عملیاتی وارد شده است، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استان‌ها نهایت اهمیت را دارد و باید برای این منظور برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود.

وی گسترش همکاری‌های منطقه‌ای استان‌های شرقی را برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های داخل و خارج کشور، افزایش هم‌فکری اتاق‌های بازرگانی و استانداران با هدف شناسایی موانع توسعه اقتصادی و ارائه راهکارهای کارشناسی به دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف اصلاح قوانین موجود را مورد تاکید قرار داد.

صمدی همچنین مشارکت در برگزاری نمایشگاه داخلی، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در کشورهای همجوار، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی در خارج، ساماندهی هیات‌های بازرگانی یا بازاریابی مشترک برای اعزام به خارج جهت صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی، معدنی استان‌های هم‌منطقه را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی شناسایی ظرفیت‌های صادراتی هر یک از استان‌های هم‌منطقه به‌طور دقیق و ارائه راهکار یا پیشنهاد اجرایی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، مشخص کردن نحوه ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهادهای مستقر در هر یک از استان‌ها برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری و کاهش بوروکراسی و مشخص کردن خواسته‌های بخش خصوصی از دولت و ارگان‌های وابسته به آن و اعلام این خواسته‌های مشترک به اتاق محترم بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای پیگیری را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو اعلام کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.