کد مطلب: ۳۳۲۶۵۹

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد

توافق اوپک با قیمت طلا چه می‌کند؟

توافق اوپک با قیمت طلا چه می‌کند؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: نسبت به اتفاق 24 ساعت گذشته انتظار می‌رود که امروز در اولین معاملات طلا و ارز این دو بازار روند کاهشی را به خود بگیرد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، کاهش میزان تولید نفت اوپکی‌ها با حفظ معافیت ایران از این کاهش تولید در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است. حالا برخی از فعالان بازار با طرح این پرسش که توافق اوپک چه اهمیتی دارد و چه تاثیری می تواند بر بازار طلا و ارز بگذارد؟ معتقدند که توافق اوپک برای کاهش ۱٫۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت و معافیت ایران از کاهش تولید نفت می‌تواند در اولین معاملات قیمت طلا و ارز اثرگذار باشد و قیمت این دو کالای سرمایه‌ای را به سمت نزولی شدن پیش ببرد.

در همین حال رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره این پرسش که توافق اوپک با قیمت طلا چه می‌کند؟ به‌ تجارت‌نیوز گفت: کاهش میزان تولید نفت اوپکی‌ها با حفظ معافیت ایران از این کاهش تولید هنوز در بازار طلا و ارز تاثیر نگذاشته است. اما نسبت به اتفاق 24 ساعت گذشته این انتظار می‌رود که امروز در اولین معاملات طلا و ارز این دو بازار روند کاهشی را به خود بگیرد.

و طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید که کاهش میزان تولید نفت اوپکی‌ها در بازار طلا و ارز اثرگذار است.

آیت محمدولی افزود: البته با کاهش میزان تولید نفت اوپکی‌ها روز پنج‌شنبه و جمعه قیمت انس جهانی طلا افزایش یافت که با این اتفاق چین و روسیه نیز در بازارهای بین‌المللی شروع به خرید و ذخیره طلا خود کردند.

او اظهارکرد: به هرحال کاهش یا افزایش تولید نفت در قیمت طلا و ارز بی‌تاثیر نیست و قطعا امروز تاثیر این اتفاق را در معاملات خود خواهیم دید. امیدواریم با سیاست‌هایی که در پیش گرفته شده بازار ایران وارد التهابات جهانی نشود. از سوی دیگر انتظار می‌رود امروز بازار طلا و ارز نسبت به روز پنج‌شنبه روند کاهشی را به خود بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احتمالا با توافق اوپک قیمت طلا یه کم بیاد پایینتر. اما قیمت طلا خیلی پایین نخواهد اومد.