کد مطلب: ۷۶۱۷۴۴

پایبندی اوپک پلاس به توافق ۲۰۲۲

پایبندی اوپک پلاس به توافق ۲۰۲۲

عربستان به توافق اکتبر سال گذشته خود در اوپک پلاس پایبند خواهد ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزنامه «البلاد» عربستان سعودی گزارش کرده است که «عبدالعزیز بن سلمان» تأکید دارد توافقی که در ماه اکتبر میان این کشور و اوپک‌پلاس منعقد شده تا پایان سال جاری به قوت خود باقی خواهد ماند.

عبدالعزیز بن سلمان همچنین گفته است: باید اطمینان حاصل شود که سیگنال‌های مثبتی که در بازار مشاهده می‌شود، پایدار هستند.

اکتبر گذشته (مهر/آبان)، اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای ادامه همکاری تا پایان ۲۰۲۳ موافقت کردند.

وزرای نفت ۲۳ کشور عضو اوپک پلاس، در ماه اکتبر و برای تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی، بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید توافق کردند موضوعی که با نارضایتی آمریکا همراه شد.

بیانیه همکاری ائتلاف اوپک پلاس، یک چارچوب مشارکت بی‌سابقه میان ۲۳ کشور تولید کننده نفت در جهان است که بر پایه اعتماد، احترام متقابل و گفت‌ وکو شکل گرفته است. با گذشت حدود ۷ سال، این پیمان همکاری همچنان نقش اساسی در حمایت از ثبات بازار ایفا می‌کند که امری ضروری برای رشد و توسعه و همچنین جذب سرمایه به منظور تامین امنیت انرژی است.

در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر ۱۳۹۵) در وین، اعضای اوپک بر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز توافق کردند و ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۰ دسامبر، ۱۱ کشور غیر عضو از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، سودان، گینه استوایی (در سال ۲۰۱۷ به اوپک پیوستند) و سودان جنوبی نیز به این توافق پیوستند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.