کد مطلب: ۲۰۹۳۲۶

توافق ایران و عمان برای گسترش گردشگری دریایی

توافق ایران و عمان برای گسترش گردشگری دریایی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ایران و عمان برای گسترش همکاری‌های گردشگری دریایی، طبیعت‌گردی و درمانی توافق کردند.

علی اصغر مونسان پس از نشست مشترک با احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان و هیات همراه در کاخ ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا تعداد گردشگران بین دو کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: تلاش کردیم تا داشته‌های دو کشور در زمینه گردشگری معرفی شوند.

مونسان تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های جدیدی که عمان در زمینه صنایع‌دستی شروع کرده است، مقرر شد تا ما مجموعه تجربیات خودمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دیگر موضوع جلسه بحث کاوش‌های باستان شناسی بود و روابطی که موزه‌های دو کشور خواهند داشت، در این باره ما اعلام آمادگی کردیم در بحث کاوش‌های باستانی و اعزام کارشناسان میراث فرهنگی به عمان کمک کنیم.

مونسان یادآور شد: طرف عمانی از تجربه ما در زمینه تبدیل بناهای تاریخی به هتل استقبال کرد و بنا شد طی بازدیدی که وزیر گردشگری عمان از برخی از اماکن تاریخی ما که به هتل تبدیل شده خواهند داشت از تجربیات کارشناسی ما استفاده کند.

وی اضافه کرد: هر دو کشور نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا سطح روابط ما در حوزه گردشگری ارتقا پیدا کند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در زمینه گردشگری دریایی یک تجربه کوچک ناموفق در سال‌های گذشته وجود داشت که ما از طرف عمانی خواستیم تا برای رونق و جا افتادن این گونه گردشگری بین دو کشور قدری تامل و حوصله به خرج دهد ضمن اینکه ما پیشنهاد دادیم در برخی سفرهای گردشگری از حمل و نقل ترکیبی (دریایی و هوایی)، استفاده شود.

عمان برای گردشگران ایرانی تسهیلات در نظر می‌گیرد

وزیر گردشگری عمان نیز به ارتقاء روابط دو کشور در گونه‌های مختلف گردشگری اشاره کرد و افزود: ان شا ا… گام‌های عملی برای همکاری‌های مستمر در آینده برخواهیم داشت.

وی درباره گران بودن ویزای عمان نیز تصریح کرد: از نظر من ویزای عمان گران نیست.

المحرزی ادامه داد: بعضی از شرکت‌های گردشگری قبلا تضمین‌هایی از ایرانی‌ها می‌خواستند که اشتباه بود، ما در این باره دخالت کردیم و در مقابل خطای این شرکت‌ها ایستادیم.

وی تاکید کرد: ان شاا… از این پس تسهیلاتی ارائه خواهیم داد تا شاهد افزایش رونق گردشگری بین دو کشور باشیم.

منبع: اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.