کد مطلب: ۳۵۸۱۴۸

وعده ترامپ درباره توافق با چین :

بازارها را صعودی می‌کنیم

بازارها را صعودی می‌کنیم

ترامپ برای رسیدن به یک توافق تجاری با چین از طریق مذاکره‌کنندگان تجاری خود در تلاش است تا به این ترتیب بتواند با تاثیر بر بازار سرمایه، بار دیگر پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: توافق تجاری با چین و توقف جنگ تجاری به نفع بازارها در آمریکاست و به دنبال این توافق بازار سهام این کشور، از روند صعودی قابل توجهی بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه زمانی که کاخ سفید را به مقصد آلاباما ترک می‌کرد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به محض اینکه معامله تجاری با کشور چین انجام شود و همکاری‌های تجاری ما با چین ادامه یابد، خواهید دید که چه اتفاقی می‌افتد. آمریکا به‌زودی شاهد جهش قابل توجهی در بازارها خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، ترامپ برای رسیدن به یک توافق تجاری سریع با چین از طریق مذاکره‌کنندگان تجاری خود در تلاش است تا به این ترتیب بتواند با تاثیر بر بازار سرمایه، بار دیگر پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 باشد.

این در حالی است که لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه بلومبرگ با ایده ترامپ برای حصول یک توافق سریع با چین تنها به دلیل تاثیرگذاری بر بازار سهام به‌شدت مخالفت کرده است.

روز جمعه با کاهش شاخص دلار، به دنبال انتشار آمار اشتغال‌زایی ضعیف آمریکا، شاخص داوجونز با 0.1 درصد کاهش به 450 هزار و 24 واحد رسید و شاخص‌های S&P 500 و نزدک کامپوزیت با افت 0.2 درصدی به تریتب در سطح 2743.05 و 7408.14 واحدی بسته شدند.

رشد قابل توجه بازار سهام یکی از افتخارات ترامپ بوده و او همواره سیاست‌های اقتصادی خود را محرک اصلی این رشد می‌داند. از زمان آغاز کار دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، شاخص S&P 500 حدود 28 درصد رشد داشته و در سال جاری این رشد حدود 9 درصد گزارش شده است.

کودلو روز جمعه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که مذاکرات تجاری میان ایالات متحده و مقامات چینی پس از آخرین دور مذاکرات در واشینگتن که دو هفته پیش انجام شد، همچنان از طریق ویدئو کنفرانس و تلفن ادامه دارد.

به گفته او، هنوز هیچ زمان مشخصی برای دیدار مجدد رهبران دو کشور برنامه‌ریزی نشده؛ اگرچه ممکن است شی جین پینگ و دونالد ترامپ طی یکی دو ماه آینده در فلوریدا ملاقات کنند.

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا با ابراز خرسندی در مورد روند مذاکرات اعلام کرد که ایالات متحده برای رسیدن به یک توافق خوب همچنان بر اهداف خود پافشاری خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.