کد مطلب: ۳۳۱۱۶۷

توافق وزارت صنعت و ارتباطات برای واردات تلفن همراه

توافق وزارت صنعت و ارتباطات برای واردات تلفن همراه

رییس کمیته ارتباطات مجلس، از توافق وزارت صنعت و ارتباطات برای واردات تلفن همراه خبر داد.

رمضانعلی سبحانی فر، با اشاره به برخی مشکلات در واردات گوشی تلفن همراه، گفت: شرکت‌هایی که قبلا تلفن همراه با ارز دولتی وارد کرده و پرونده داشته‌اند مجاز به واردات نبودند و برخی شرکت‌هایی که سال 97 تاسیس شده بودند براساس بخشنامه‌های وزارت صنعت اجازه واردات گوشی تلفن همراه را نداشتند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات نشستی برای بررسی واردات گوشی‌های تلفن همراه برگزار کردند که بر اساس نتیجه این نشست به شرکت‌های فوق الذکر اجازه واردات گوشی داده شد.

وی با اشاره به تأثیر واردات بر قیمت گوشی، ادامه داد: با افزایش واردات، قیمت گوشی در بازار کاهش یافته و سیر نزولی می‌یابد.

شایان ذکر است که در چارچوب سیاست‌های ارزی در سه ماه ابتدای سال بسیاری از واردکنندگان گوشی تلفن همراه با ارز 4200 تومان اقدام به واردات گوشی کرده‌ بودند که پس از افزایش قیمت این محصول انتقاداتی نسبت به تخصیص ارز برای واردات این کالا شکل گرفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش برای واردات گوشی تلفن همراه را متوقف کرد.

در همین راستا محمد جواد آذری جهرمی در جریان بازدید رییس مجلس از پیشرفت‌های دولت الکترونیک انتقاداتی نسبت به ممنوعیت ثبت سفارش گوشی تلفن همراه مطرح و از ارسال نامه‌ای به رییس جمهور در این خصوص خبر داد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.