کد مطلب: ۱۳۴۸۰۸

توانمندی‌های قطعه‌سازان افزایش می‌یابد

توانمندی‌های قطعه‌سازان افزایش می‌یابد

رئیس انجمن قطعه‌سازان می‌گوید: بر اساس توافقات صورت گرفته در جریان همکاری‌های جدید پژو و ایران خودرو از کلیه قطعه‌سازان توانمند داخلی استفاده شده و قرارداد همکاری با آنها منعقد می‌شود.

رضا رضایی با اشاره به فعالیت نزدیک به 1200 قطعه‌ساز در کشور، بر لزوم ادغام این واحدها برای توانمندسازی در این صنعت تاکید کرد و اظهار داشت: در صنعت خودروی دنیا چنین رویه‌ای که با 1200 تامین‌کننده، قرارداد همکاری داشته باشند، قطعا وجود ندارد و معمولا در کشورهای پیشرفته شرکت‌ها با حداکثر 30 تا 40 شرکت توانمند همکاری دارند.

وی تصریح کرد: چنانچه روندی که امروز در صنعت خودروی دنیا وجود دارد در ایران نیز دنبال شود و در جریان تعمیق همکاری‌ها، قطعه‌سازان کوچک ادغام و تشکیل شرکت‌های تیر وان را دهند، ضمن اینکه توان بالقوه قطعه‌سازان افزایش می‌یابد، بی‌شک جریان آر اند دی و مهندسی تولید و همچنین صادرات در این صنعت حرکتی بهتر یافته و توسعه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: البته مفهوم ادغام واحدهای قطعه‌سازی کوچک، به معنای حذف این شرکت‌ها نیست بلکه هدف ادغام توانمندی‌ها در قالب شرکت‌های بزرگ‌تر برای گسترش همکاری با همتایان خارجی و حضور در زنجیره تامین محصولات جدید است.

وی با اشاره به آغاز خط تولید خودروی پژو (2008) نخستین محصول مشترک شرکت ایکاپ طی دو هفته گذشته اظهار داشت:

ایران خودرو در راستای تولید این محصول جدید در تلاش است امسال با توانمندسازی قطعه‌سازان و افزایش مهارت در زنجیره تامین، گام بزرگ‌تری را در مسیر ارتقای تولید و توسعه سهم قطعه‌سازان داخلی در کشور بردارد. این فعال در صنعت قطعه‌سازی کشور با اشاره به اینکه امروز قطعه‌ساز و خودروساز در یک خانواده قرار داشته و هدف مشترکی را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود امسال شاهد تغییرات خوبی در حوزه قطعه‌سازی کشور باشیم.

رضایی تصریح کرد: بی‌شک امروز خودروساز بدون وجود قطعه‌سازان توانمند و دارای تکنولوژی و دانش فنی به‌روز، پیشرفت نخواهد کرد.

وی با توجه به اعلام برنامه خودروسازان در سال جاری افزود: امسال، بی‌تردید سال افزایش توانمندسازی قطعه‌سازان داخلی خواهد بود.

وی در ادامه با تشکر از همکاری و حمایت کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع مجلس در رفع مشکلات و موانع صنعت خودرو اظهار داشت: در جلساتی که با نمایندگان این دو کمیسیون داشتیم، آنچه اعضای کمیسیون‌ها بر آن تاکید داشتند، توانمندسازی قطعه‌سازان از مسیر منطقی و مهندسی است و اینکه مجلس از هیچ‌گونه همکاری‌ای کوتاهی نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: امید است با برنامه‌ریزی و نقشه راه درست، مسیری که در این چند سال موجب شد قطعه‌سازی در کشور تضعیف شود در جریان منطقی قرار گیرد و امسال، سال خیز توانمندسازی قطعه‌سازان باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.