کد مطلب: ۳۲۵۴۰۰

توجه به اقشار ضعیف در افزایش قیمت خودرو

توجه به اقشار ضعیف در افزایش قیمت خودرو

افزايش قيمت خودرو بايد به نحوي باشد كه در حق قشر ضعيف جامعه احجاف نشود.

امرالله اميني كارشناس صنعت گفت: خودرو يك صنعت انحصاري است و خودروسازان با وجود آنكه نتوانسته‌اند به طور كامل قطعات مورد نياز خود را داخلي‌سازي نمايند اما تا حدودي در امر توليد خود كفا شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وي افزود: قيمت گذاري كالايي همچون خودرو به عوامل مختلفي بستگي دارد از اين رو خودروسازان مي توانند با مديريت صحيح، بررسي بازار و بر اساس واقعيات اقدام به افزايش قيمت محصولات خود نمايند به نحوي كه در حق قشر ضعيف جامعه احجاف نشود.

اميني بر لزوم نظارت و حمايت دولت از خودروسازان تاكيد كرد و گفت: شرايط اقتصادي به نحوي تاثير گذار شده كه خودروسازان قادر نيستند به بانكها بدهي هاي خود را پرداخت نمايند و از اين رو مي توانند با مديريت اصولي و كاهش هزينه هاي سربار، مانع از افزايش عوامل توليد و موانع بازپرداخت معوقات خود شوند.

وي افزود: شرايط اقتصادي همچون افزايش قيمت ارز، مواد اوليه و تاثير دلالان در بازار خريد و فروش خودرو به نحوي است كه نه تنها شوراي رقابت بلكه هيچ نهاد ديگري هم قادر به تعيين قيمت نيست.

كارشناس صنعت خودرو رعايت اصول كيفي از جانب خودروسازان را ضروري دانست و گفت: رابطه مستقيمي ميان افزايش توليد و كاهش هزينه ها وجود دارد. لذا هر چه آمار توليد خودروسازان كاهش يابد هزينه هاي بسياري بر دوش آنها سنگيني خواهد كرد.

وي در پايان افزود: واقعيت را بايد بپذيريم كه در شرايط دشواري قرار داريم، نقدينگي زياد است و برخي افراد خصوصا دلالان به راحتي قيمت هاي تعيين شده در بازار آزاد خودرو را مي پردازند و از اين رو موجب افزايش كاذب قيمت ها مي شوند. لذا بايد آينده نگري كرد و براي خروج از بحران پيش رو از متخصصان و كارشناسان مجرب بهره جست.

منبع: تابناک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.