کد مطلب: ۲۱۱۵۳۶

توجه دولت انگلیس به عرضه سهام آرامکو

توجه دولت انگلیس به عرضه سهام آرامکو

کابینه انگلیس که در حال مقدمه‌چینی برای سفر محمدبن سلمان ولیعهد عربستان به لندن است، درخصوص عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو گفت‌وگو کرده است.

کابینه انگلیس که در حال مقدمه‌چینی برای سفر محمدبن سلمان ولیعهد عربستان به لندن است، درخصوص عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو گفت‌وگو کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بلومبرگ؛ کابینه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس که در حال مقدمه‌چینی برای سفر محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان به لندن است، درخصوص عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو که یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های سهام در تاریخ بازارهای مالی جهان است، گفت‌وگو کرده است.

جیمز اسلک، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت: «این سفر که ما را به دوره جدیدی از روابط دوجانبه رهنمون خواهد ساخت، بروی طیف گسترده‌ای از منافع» متمرکز است. وی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت، عرضه احتمالی سهام شرکت آرامکو، از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که مورد بحث قرار گرفته است. محمدبن سلمان قرار است روز 7 می به انگلیس سفر کند.

لندن و نیویورک از جمله شهرهایی هستند که به‌دنبال کسب میزبانی عرضه عمومی سهام شرکت آرامکو هستند. سهام این شرکت ابتدا در بورس ریاض عرضه خواهد شد، اما دومین مکان عرضه سهام آرامکو هنوز انتخاب نشده است. عربستان اعلام کرده که قصد دارد حدود 5 درصد از سهام شرکت آرامکو را در بورس عرضه کند. ریاض قصد دارد از طریق عرضه سهام این شرکت در بورس 100 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. به گفته دولت انگلیس، طرح تحول اقتصادی ولیعهد 32 ساله سعودی شامل ایجاد فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در بخش‌های زیرساختی، آموزشی، سرگرمی، بهداشت و درمان عربستان است.

نخست‌وزیر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «عربستان در حال تغییر است… همه این‌ها بخش‌هایی هستند که انگلیس در آن‌ها سرآمد جهان است و ما در آن‌ها فرصت‌هایی برای همکاری متقابل داریم».

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.