کد مطلب: ۴۱۲۰۸۵

تورم آبان ماه اعلام شد / روند نزولی تورم و رسیدن شاخص سالانه به ۴۱ درصد

تورم آبان ماه اعلام شد / روند نزولی تورم و رسیدن شاخص سالانه به 41 درصد

بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌ای آبان ٩٨ به ۲۷ درصد رسید که به این معناست که خانوارها به طور میانگین ٢٧ درصد بیشتر از آبان ٩٧ برای خرید مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آن طور که مرکز آمار ایران اعلام کرده، نرخ تورم ماهانه آبان ١٣٩٨ به ١,۶ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ٠.١ واحد درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ تورم نقطه‌ای در آبان ماه ١٣٩٨ به عدد ٢٧ درصد رسیده است. نرخ تورم نقطه‌ای آبان ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ١,٣ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم سالانه آبان ماه ١٣٩٨ نیز برای خانوارهای کشور به ۴١,١ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠,٩ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۴٠,٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ١,٠ واحد درصد کاهش داشته و این نرخ برای خانوارهای روستایی ۴۵,١ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١,٢ واحد درصد کاهش داشته است.

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در آبان ماه ١٣٩٨ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۴٠,٧ درصد برای دهک اول تا ۴٢.٧ درصد برای دهک دهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.