کد مطلب: ۳۱

تورم با انواع مدل غذا

تورم با انواع مدل غذا

با وجود تکراری شدن «تورم»، همچنان اخباری که به اين شاخص اقتصادی گره می‌خورد، جذابيت منحصربه‌فرد خودش را دارد.

تقريبا براي همگی‌مان پيش آمده که راس يک ساعت خاص بايد خودمان را به جايي برسانيم اما ترافيک پايتخت اين اجازه را نداده که آدم خوش‌قولي باشيم.

«ترافيک» از نوعي تهراني‌اش آنقدر در زندگي روزمره‌مان جا خوش کرده که به روايت يکي از اساتيد ارتباطات تا اين پديده نبضش مي‌زند و براي روزنامه‌نگاران نيز سوژه براي نوشتن وجود دارد، چرا که گويا تازگي آن پاياني ندارد.

وضعيت مشابهي را می‌توان براي «تورم» نيز در نظر گرفت. اينکه با وجود تکراري شدن «تورم»، همچنان اخباري که به اين شاخص اقتصادي گره مي‌خورد، جذابيت منحصربه‌فرد خودش را دارد. تورم گاهي پله‌هاي صعودي را يکي پس از ديگري طي مي‌کند و خبرساز مي‌شود و برخي مواقع وعده کاهش آن در کانون اخبار قرار مي‌گيرد و آخر سر هم خبر کاهش تورم -در مواردي اندک- شهروندان را اميدوار نگه می‌دارد.

در حال حاضر «تورم» با مورد نادر سوم خبرسازي مي‌کند، چرا که دولت وعده داده تا پايان سال ميزان تورم را به زير 25 درصد خواهد رساند. حتي خبر اين اتفاق هم می‌تواند خيلي از شهروندان را اميدوار نگه دارد که به‌زودي فهرست خريد مواد غذايي‌شان تغيير پيدا خواهد کرد، چرا که ظرف چند سال گذشته آنقدر قيمت مواد غذايي بالا رفت که بسياري مجبور شدند با تخم مرغ سر کنند و انواع مدل غذا را با آن تعريف کنند.

املت، نيمرو، تخم مرغ وارفته، تخم مرغ سفت، تخم مرغ آبپز، ساندويچ تخم مرغ، تخم مرغ سوخاري، تخم مرغ با گوجه، پيتزاي تخم مرغ، تخم مرغ با سس مايونز، تخم مرغ خامه‌اي و هر جور مدل من‌درآوردي که فکرش را کنيد، همگي به دنبال افزايش قيمت مواد غذايي در سفره‌ها جا پيدا کردند. اين روزها اميدواريم اقدامات دولت سريعا تاثيراتش را بگذارد و قيمت‌ها -به‌خصوص مواد غذايي- کاهش پيدا کند چرا که مدل‌هايي از انواع طبخ تخم مرغ وجود دارد که بعد از يک مدتي نه معده قبول مي‌کند آن را هضم کند و نه مغز.

محمدهيراد حاتمي

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.