کد مطلب: ۶۹۹۷۰۶

قیمت تخم مرغ افزایش می‌یابد

قیمت تخم مرغ افزایش می‌یابد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزایش قیمت تخم‌مرغ را تایید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر تخم‌مرغ گران نشود مرغ‌داران مرغ‌های خود را به کشتارگاه می‌برند چون در شرایط فعلی ضرر می‌دهند.

به نقل از ایلنا، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اظهار کرد: وضعیت بازار تخم‌مرغ نرمال و قیمت‌ها پایین است. اما مرغ‌داران ما در حال ضرر بوده و مدت‌هاست که حداقل ۱۳-۱۵ هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم، از جیب خود هزینه می‌کنند که این رقم کمی نیست. آقایان نیز همواره می‌گویند تا آخر شهریور تحمل کنید تا در قیمت‌ها اصلاحاتی صورت گیرد.

ناصر نبی‌پور گفت: این اصلاحات باید انجام شود تا تولیدکننده‌ها توانایی دوام برای ادامه کار را داشته باشند. قیمت تمام شده یک کیلو تخم‌مرغ در حال حاضر ۴۸هزار تومان است. حتی اگر با ۱۰درصد افزایش قیمت همراه باشد، به رقمی افزون بر ۵۰هزار تومان می‌رسد.

نبی‌پور در ارتباط با افزایش قیمت نهاده‌ها بیان کرد: زمانی که قیمت نهاده‌ها ۶ برابر می‌شود، طبیعی است که افزایش قیمت تخم‌مرغ را نیز به همراه داشته باشد. تا قبل از این اتفاق، تخم‌مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی به رقمی نزدیک ۱۸هزار و ۳۰۰ تومان بود که در حال حاضر با ارزی که به ۶ برابر افزایش یافته، به قیمت ۳۴هزار تومان رسیده که حتی دوبرابر قیمت سابق نیز نیست. در صورتی که نهاده‌ها حدود ۷۰-۷۵درصد قیمت تمام شده را تشکیل می‌دهد.

تخم‌مرغ ارزان‌ترین کالای پروتئینی

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تقاضای مردم برای تخم‌مرغ گفت: تقاضا همچنان مطلوب است زیرا ارزان‌ترین کالا در کشور، تخم‌مرغ است و ارزان‌تر از این کالا ماده پروتئینی وجود ندارد. مردم در صورت عدم تمایل نیز بالاجبار برای تامین پروتئین خود و فرزندانشان، رو به خرید تخم‌مرغ می‌آورند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با تایید افزایش قیمت تخم‌مرغ در ماه‌های پیش رو، اذعان کرد: قطعا افزایش قیمت خواهیم داشت. بنابر وعده دولت۳۱ شهریور قیمت‌ها تعدیل می‌شود. هم چنین با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس، مطابق روال سال‌های گذشته، افزایش قیمت تخم‌مرغ را شاهد خواهیم بود. اگر به قیمت تمام شده ۴۸هزار تومان نرسیم، مرغ‌داران مرغ‌های خود را به کشتارگاه داده چون امکان متحمل شدن ضرر را ندارند. در حال حاضر یک واحد گله که سنی زیر ۶۰ هفته داشته باشد، ماهی ۹۰۰میلیون تومان برای مرغ‌دار هزینه دارد.

نبی‌پور در ارتباط با صادرات تخم‌مرغ به کشورهای همسایه نیز گفت: عمده صادرات ما به عراق و افغانستان است، اما رقم آن بسیار ناچیز است. در حال حاضر مجموع صادرات ما ۵هزار تُن در ماه نیز نمی‌رسد و حدود ۲۸۰۰ تُن در ۶ ماه گذشته صادرات داشتیم. مقاصد صادرات ما نیز شامل افغانستان، عراق، قطر، امارات متحده عربی و عمان است که همگی خواهان تخم‌مرغ بوده، اما در عین حال در کشورهای عربی مصرف تخم‌مرغ به دلیل جمعیت کم، پایین است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.