کد مطلب: ۳۶۸۵۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تورم رکوردی دیگر ثبت کرد / عبور از مرز ۵۰ درصدی / سبزیجات یک ماهه ۳۰ درصد گران شد

تورم رکوردی دیگر ثبت کرد / عبور از مرز 50 درصدی / سبزیجات یک ماهه 30 درصد گران شد

تورم نقطه به نقطه کشور در فروردین ماه سال جاری به بیش از 51 درصد رسید، این درحالیست که تورم نقطه به نقطه ماه قبل یعنی اسفند ماه سال 97 معادل 47٫5 درصد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق داده‌های مرکز آمار ایران از شاخص قیمت مصرف‌کننده در فروردین ماه سال جاری، تورم 12 ماهه منتهی به اولین ماه امسال به 30.6 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 3.7 درصد بیشتر شده است.

خانوارهای کشور در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین ماه سال گذشته بیش از 50 درصد بیشتر هزینه می‌کنند.

در حالی که تورم نقطه به نقطه کشور در اسفند ماه سال گذشته 47.5 درصد بوده، این تورم در فروردین ماه امسال با 3.9 درصد افزایش به 51.4 درصد رسیده است.

تورم ماهانه کل کشور در فروردین ماه امسال نسبت به ماه قبل چهار درصد رشد کرده و شاخص کل این ماه معادل 170.9 عدد درصد است.

در بین کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور، دخانیات با 123.4 درصد تورم بیشترین و آموزش با 21.2 کمترین تورم نقطه به نقطه را در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم زده است.

بیشترین و کمترین تورم 12 ماهه منتهی به فروردین ماه سال جاری از آن دخانیات و گروه آب، برق و سوخت به ترتیب با 111 و 7.9 درصد است.

فروردین 98

تورم نقطه به نقطه کشور در فروردین ماه سال جاری به بیش از 51 درصد رسیده است.

آب، برق و سوخت با تورم ماهانه منفی 0.5 و حمل و نقل با تورم منفی 0.8 درصد دو گروهی هستند که در بین شاخص قیمت مصرف‌کننده فروردین ماه امسال نسبت به اسفند ماه رشد قیمتی منفی داشته‌اند.

سبزیجات نیز با 30.3 درصد بیشترین تورم ماهانه را در اولین ماه سال جاری رقم زده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حی

    اگه به روحانی بگی هنوز بادی درغبغب می اندازد که اورم تک رقمی است وچرخ زندگی هم دارد می چرخد.کاری کرده که دیگه کسی به یارانه وابسته نیست .ازبس گرانی بالاس وپول بی ارزش شده است