کد مطلب: ۳۲۷۲۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تورم رب گوجه فرنگی در آبان به ۱۰۰ درصد رسید

تورم رب گوجه فرنگی در آبان به 100 درصد رسید

تورم آبان ماه در حالی به 34.9 درصد رسید که بیشترین تورم سالانه در گروه خوراکی به «سس و رب گوجه ‌فرنگی» و «پسته، مغز بادام، مغز گردو، موز» تعلق داشته، به طوری که قیمت هر کدام به ترتیب 99.9 درصد و 77.6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرکز آمار نرخ تورم آبان ماه سال جاری را حدود 35 درصد اعلام کرد.

بر اساس گزارش مرکز آمار شاخص کل قیمت مصرف کننده در آبان ماه سال جاری به 147.8 واحد رسیده است.

تورم نقطه‌به‌نقطه آبان ماه سال جاری 34.9 درصد اعلام شده یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 34.9 درصد بیشتر از آبان ماه 1396 برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

همچنین طبق آمارها نرخ تورم 12 ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری 15.6 درصد بوده که نسبت به ماه قبل (13.4 درصد) 2.2 درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به آبان ماه سال گذشته 50.3 درصد و در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» 29 درصد افزایش داشته است.

شاخص قيمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور نشان می‌دهد تمامی بخش‌های زیرمجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده و بیشترین تورم متعلق به گروه دخانیات است.

تورم نقطه‌به‌نقطه دخانیات در آبان ماه امسال نشان می‌دهد این گروه با 160 درصد افزایش قیمت مواجه بوده است.

همچنین گروه لوازم خانگی و تفریح و فرهنگ با تورم بیش از 60 درصد بعد از گروه دخانیات در صدر اول پیشتازان تورم آبان ماه قرار دارند.

11 4

مرکز آمار تورم نقطه‌به‌نقطه بان ماه سال جاری را 34.9 درصد اعلام کرد.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به ترتیب مربوط به گروه گوشت (انواع ماهی، گوشت گوسفند و گوشت گاو)، گروه میوه و خشکبار (پسته، مغز بادام، مغز گردو، موز)، گروه شیر، پنیر و تخم‌ مرغ (شیر پاستوریزه، خامه پاستوریزه و پنیر پاستوریزه)، گروه محصولات خوراکی طبقه بندی نشده در جای دیگر (سس گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی)، گروه آشامیدنی ها (نوشابه گازدار) و گروه نان و غلات (انواع نان و رشته آش) است.

همچنین تورم آبان ماه در حالی به 34.9 درصد رسید که بیشترین تورم سالانه در گروه خوراکی به «سس و رب گوجه ‌فرنگی» و «پسته، مغز بادام، مغز گردو، موز» تعلق داشته، به طوری که قیمت هر کدام به ترتیب 99.9 درصد و 77.6 درصد افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.