کد مطلب: ۱۶۲۹۳۹

توسعه ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات بانکی ایران و ترکیه

توسعه 30 میلیارد دلاری مبادلات بانکی ایران و ترکیه

ولی‌الله سیف در جریان سفر به ترکیه ابراز امیدواری کرد که در راستای توسعه مبادلات بانکی میان دو کشور ایران و ترکیه، هرچه سریع‌تر به چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری دست یابند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به انجام بررسی‌های فنی در حوزه بانکی بین تهران و آنکارا ابراز امیدواری کرد که در راستای توسعه مبادلات بانکی میان دو کشور، ایران و ترکیه هرچه سریع‌تر به چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری دست یابند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از ایسنا؛ ولی‌الله سیف در جریان سفر به ترکیه تاکید کرد: در تلاش هستیم در اولین فرصت، تسویه نتیجه مبادلات تجاری براساس سوآپ ارزی را با طرف ترک نهایی کنیم و اسناد لازم نیز در اولین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که به‌زودی برگزارخواهد شد امضا خواهند شد.

وی با اشاره به تحقق چشم‌انداز 30 میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: در سفر به آنکارا بررسی‌های فنی لازم در حوزه بانکی انجام می‌شود و امیدواریم در راستای توسعه مبادلات بانکی میان دو کشور این هدف بزرگ میان دو کشور، هرچه سریع‌تر به نقطه نهایی خود برسد.

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان افزود: امیدواریم اسناد مورد نظر دو کشور در حوزه مالی به زودی در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه امضا شود.

ابراهیم طاهریان سفیر کشورمان در ترکیه نیز با اشاره به سفر رییس کل بانک مرکزی ایران به ترکیه این سفر را نشان‌دهنده اهمیت و جدی‌بودن روابط دو کشور در مسیر توسعه همکاری‌های مشترک در کلیه سطوح اقتصادی به‌ویژه تسهیل امور بانکی دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.