کد مطلب: ۳۸۰۸۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توضیحات جدید شرکت لنت ترمز ایران درباره قیمت‌های جدیدش

توضیحات جدید شرکت لنت ترمز ایران درباره قیمت‌های جدیدش

یک مقام مسئول شرکت تولیدی لنت ترمز ایران، خبر دو برابر شدن قیمت محصولات این شرکت را تکذیب و توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه کرد. این مسئول عنوان کرد نوع ترکیب فروش محصولات موجب تغییر در نرخ فروش ثبت شده در گزارش عملکردها می‌شود.

یک مقام مسئول شرکت تولیدی لنت ترمز ایران، خبر دو برابر شدن قیمت محصولات این شرکت را تکذیب کرد و توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه کرد.

در پی انتشار گزارش عملکرد اردیبهشت ماه شرکت تولیدی لنت ترمز ایران بر روی سایت کدال و مشاهده افزایش قیمت 50 الی 70 درصدی محصولات در این شرکت، واکنش‌های زیادی را برانگیخت که رئیس هیئت مدیره در جهت شفاف‌سازی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

حمیدرضا امیری مقدم، رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی لنت ترمز ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: اعلام اطلاعات آماری و مالی شرکت حسب تکالیف سازمان بورس بوده، اما تحلیل کلان بر اساس داده‌های دوماهه کافی نیست و اینکه بر اساس این گزارش بگوییم قیمت لنت دو برابر شده درست نیست چون ترکیب فروش ماهانه تغییر می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: به طور مثال شرکت تولیدی لنت ترمز ایران در فروردین امسال 8.5 تن فقط لنت قطار فروش داشته و چون از نظر وزنی، وزن بسیار بالایی دارد قیمت آن پایین است؛ اما در اردیبهشت ماه ما اقلامی را فروخته‌ایم که وزن آن‌ها پایین اما قیمت آن بالا بوده و در نتیجه متوسط قیمت بالا می‌رود و همین امر باعث می‌شود در ظاهر اطلاعات نادرستی تولید شود.

امیری مقدم تاکید می‌کند: نوع ترکیب فروش محصولات موجب تغییر در نرخ فروش ثبت شده در گزارش می‌شود.

وی در خصوص میزان افزایش واقعی محصولات شرکت تولیدی لنت ترمز ایران عنوان می‌کند: در اردیبهشت امسال اقلام پرحجم (لنت خودروهای تجاری مانند لنت اتوبوس، مینی بوس، باربرها و بنز ) که سهم عظیم تولید ما را شامل می‌شود 15 درصد و در اقلام کم وزن (از نظر تولید) 20 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، در این اقلام کم حجم مواد خارجی تاثیر بیشتری در قیمت آن‌ها دارند.

این مقام مسئول می‌گوید: شرکت تولیدی لنت ترمز ایران فروش الکترونیکی نیز دارد و با مراجعه به سایت این شرکت و مقایسه قیمت‌ها می‌توان مشاهده کرد که قیمت محصولات دو برابر نشده و متوسط قیمت سبد محصولات این شرکت در مقایسه با بهمن ماه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته که از مصوبه رسمی انجمن صنفی تولیدکنندگان لنت نیز کمتر بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.