کد مطلب: ۲۲۹۱۲۱

توقف فروش خودروی SQ۵ آئودی در اروپا به‌علت آلایندگی بالا

توقف فروش خودروی SQ۵ آئودی در اروپا به‌علت آلایندگی بالا

شرکت خودروسازی آئودی تحت تاثیر قوانین سخت‌گیرانه در قبال حفاظت از محیط زیست، فروش خودروی SQ۵ را در اروپا متوقف کرد.

هم‌اکنون بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ٬ قوانین جهانی برای تست خودروهای سبک (WLTP) که وظیفه حفاظت از محیط زیست را بر عهده دارد، یک قربانی جدید در میان خودروهای محبوب و پرطرفدار جهان گرفت و آن هم خودروی کراس اوور و اسپرت SQ۵ آئودی است.

قوانین سختگیرانه ای که قبلا برخی خودروها همچون مدل ۱۲ سیلندر مرسدس بنز AMG، مدل های بنزینی بی‌ام‌و سری ۷ و همچنین M۳ بی‌ام‌و را دچار مشکل کرده بود، حالا گریبان آئودی را نیز گرفت.

طبق این قوانین و مقررات سختگیرانه زیست محیطی، فروش خودروی SQ۵ آئودی در کشورهای قاره اروپا ممنوع و متوقف اعلام خواهد شد هرچند که این مدل خودرو در سایر کشورها همچون مکزیک همچنان در حال تولید و خرید و فروش است.

کشورهای قاره سبز همواره نسبت به سایر کشورهای جهان در کاهش میزان انتشار آلاینده‌های خطرناک به جو زمین و حفاظت از محیط زیست پیشگام بوده‌اند و به همین خاطر نیز قوانین سرسختی را در این خصوص وضع و اعمال کرده‌اند. بدین ترتیب، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی فعال در اروپا تصمیم گرفته اند به جمع سازندگان خودروهای برقی و الکتریکی بپیوندند و میزان آلایندگی خودروهای بنزینی و دیزلی را نیز بکاهند.

از این پس خریدارانی که خواهان این خودرو هستند باید به بازار آزاد مراجعه کنند و مدل‌هایی را که قبلا تولید شده‌اند، خریداری کنند. بر اساس اعلام سخنگوی آئودی، خط تولید این برند در انگلستان نیز تمامی ظرفیت مدل SQ۵ خود در سال ۲۰۱۸ را به تولید رسانده است و اکنون تنها تعداد کمی از این خودرو برای فروش دارد. آئودی همچنین اعلام کرده است که به زودی خط تولید این خودروی شاسی بلند و اسپرت به مکزیک منتقل خواهد شد.

آئودی SQ۵، اسپرت‌ترین کراس‌اور آئودی است که به یک پیشرانه‌ی V۶ از نوع TFSI مجهز شده است و با کمک توربوشارژر می‌تواند ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو همچنین از یک جعبه‌دنده‌ ۸ سرعته‌ اتوماتیک و خودکار و همچنین سیستم چهارچرخ محرک آئودی بهره‌مند شده است. بنابراین خودروی SQ۵ می‌تواند در عرض ۵.۱ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آئودی SQ۵ به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو در بازار جهانی، با قیمت ۴۲ هزار دلار عرضه می‌شود.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

57662230

57662228

57662224

57662227

57662226

57662224

57662229

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.