کد مطلب: ۳۱۱۵۶۴

معاملات بورس متوقف شد/تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره رفتار غیرطبیعی بورس

معاملات بورس متوقف شد/تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره رفتار غیرطبیعی بورس

هنوز یک ساعت از آغاز معاملات جاری بازار سرمایه در روز یکشنبه ( 22 مهر ماه 97) نگذشته بود که شاخص کل بورس حدود 234 واحد ریزش پیدا کرد و وارد کانال 174 هزار واحدی وارد شد، اما به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه معاملات در حال حاضر امکان سفارش‌گیری و انجام معاملات متوقف شده است. 

به گزارش تجارت‌‌نیوز، هنوز یک ساعت از آغاز معاملات جاری بازار سرمایه در روز یکشنبه ( 22 مهر ماه 97) نگذشته بود که شاخص کل بورس حدود 234 واحد ریزش پیدا کرد و وارد کانال 174 هزار واحدی شد.

به گفته معامله‌گران بازار سرمایه، بازار جریان معاملاتی امروز را متعادل آغاز کرد و صفوف فروش بزرگ بازار در حال جمع شدن بودند، اما پس از گذشت مدت زمانی بازار اسیر جدال خریدار و فروشنده‌ها شد و با اینکه در دقایق آغازین بازار قدرت خریدار بیشتر بود پس از گذشت 15 دقیقه از فعالیت بازار تعداد فروشنده کمی بیشتر شد اما حقوقی‌ها بازار را تا حدودی با خریدهای قوی حمایت کردند.

پس از گذشت یک ساعت از آغاز معاملات بازار مديريت عمليات بازار شركت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای در خصوص زمان سفارش‌گیری و انجام معاملات اعلام کرده که «به اطلاع کلیه فعالان بازار می‌رساند، به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه معاملات در حال حاضر امکان سفارش‌گیری و انجام معاملات متوقف شده است. به محض برطرف شدن محدودیت فنی زمان شروع مجدد بازار اعلام خواهد شد.»

مجید مویدی، معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: متاسفانه در نقطه عطف بازار که بازار بیشتر سمت خرید بود و شرایط رو به بهبود بود باز هم هسته معاملات مشکل پیدا کرده است، به طوری که اصلا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و علنا بازار تعطیل شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با اتفاقات امروز متاسفانه گمانه‌زنی‌ها برای رفتار غیرطبیعی چند روز گذشته بازار سرمایه بیشتر و قوی‌تر می‌شود و بدتر از همه باز هم باعث بی‌اعتمادی و فرار سرمایه‌ها خواهد شد. سهامداران انتظار دارند یکی از مسئولان پاسخگوی ریزش سنگین، رفتارهای دستوری و مشکلات هسته معاملات که ظاهرا برخی مواقع دچار مشکل می‌شود، باشند.

مویدی تصریح کرد: بازار در حال حرکت رو به بالا و جمع و جور شدن بود که چنین اتفاقی باز هم به بازار ضربه زد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.