کد مطلب: ۲۴۱۷۹۷

توقف واردات تیلاپیا در حمایت از تولید داخل

توقف واردات تیلاپیا در حمایت از تولید داخل

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: سال گذشته دستور توقف واردات تیلاپیا به مدت سه سال، در جهت حمایت از تولید داخل صادر شد.

آرش نبی‌زاده، مدیر عامل اتحادیه ماهیان سرد آبی، شعار امسال را افتخاری برای تولید داخل دانست و افزود: با توجه به آنکه روابط بین‌الملل طی سال‌های اخیر آسیب جدی به بخش تولید داخل وارد کرد، در سال حمایت از تولید و کالای ایرانی از مسئولان امر انتظار می‌رود که از ورود کالاهای مشابه داخل جلوگیری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: سال گذشته با پیگیری‌های مکرر اتحادیه و تولیدکنندگان از مجلس، دستور توقف واردات آن به مدت سه سال در جهت حمایت از تولید داخل صادر شد.

به گفته نبی زاده؛ اتحادیه در ایام توقف واردات تیلاپیا متعهد شده است که در صورت نوسان قیمت ماهی، اقدام به تنظیم بازار کند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی ادامه داد: باتوجه به سرانه کنونی مصرف آبزی در کشور، واردات تیلاپیاغیرمنطقی است، چراکه تولیدکنندگان ماهیان سردآبی و گرم آبی در فروش محصول خود با چالش‌های متعددی روبرو هستند.

به گفته وی؛ از مسئولان دولتی انتظار می‌رود که با برندسازی، تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب در زمینه مصرف آبزی از تولید داخل حمایت کنند.

نبی‌زاده با انتقاد از نوسان نرخ دلار میان تولیدکنندگان ماهی بیان کرد: با توجه به آنکه اکثر نهاده‌ها همچون تخم چشم زده، سویا، ذرت و سایر مکمل‌ها وارداتی هستند؛ بنابراین ثبات قیمت ماهی و تأثیر نوسان نرخ دلار بر قیمت نهاده‌ها نگرانی‌هایی برای تولیدکنندگان در برداشته است.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی ادامه داد: با وجود آنکه موتور پمب و اکسیژن سازها وارداتی هستند، از مسئولان دولتی انتظار می‌رود که در بخش آبزی پروری تمهیداتی بیندیشند تا نوسان نرخ دلار و افزایش قیمت نهاده‌ها منجر به زیان انباشت تولیدکنندگان نشود.

به گفته وی؛ با وجود افزایش تولید ماهی در سال‌های اخیر و سرانه کنونی مصرف آبزی، انتظار می‌رود که از واردات تیلاپیا جلوگیری شود و در بازارهای بین الملل روابط معتدل و منطقی تعریف شود. حال جای سوال است که با وجود ممنوعیت صادرات قزل آلا به چین، به چه دلیل اجازه واردات این حجم تیلاپیا از چین داده می‌شود؟.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.