کد مطلب: ۱۵۱۴۳۰

تولد نفت لیبی کاهش یافت

تولد نفت لیبی کاهش یافت

به دنبال سرقت دو خودروی متعلق به شرکت بهره‌برداری در میدان نفتی شراره، تولید این بزرگ‌ترین میدان نفتی در روزهای اخیر 30 درصد کاهش یافت.

منابع آگاه روز یکشنبه اعلام کردند که تولید میدان نفتی شراره در حال حاضر به 200 هزار بشکه در روز رسیده است. تولید این میدان در هفته گذشته 300 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، پس از اینکه دو خودروی متعلق به شرکت بهره‌برداری که خودروهای امنیتی بوده‌اند، دزدیده شدند، کارکنان این میدان نفتی به مکان امنی منتقل شدند.

کارشناسان نفتی می‌گویند، با کاهش درگیری‌های داخلی، تولید نفت خام لیبی در ماه گذشته به بالاترین میزان طی سه سال گذشته رسیده بود که منجر به کاهش قیمت جهانی نفت شد.

در سال‌های اخیر فعالیت میدان نفتی شراره بارها به دلیل درگیری‌های داخلی و حمله شبه‌نظامیان، متوقف شده بود.

این کشور بیشترین ذخایر نفتی را در قاره آفریقا دارد و از زمان سقوط دولت قذافی، به دلیل مشکلات امنیتی قادر به ایجاد ثبات در تولید نفت خام نبود و به همین دلیل از اجرای توافق کاهش تولید معاف است.

در ماه ژوئن نیز این میدان بزرگ نفتی، به دلیل اعتراض کارکنان بسته شد. و از هفته گذشته با مشکلات پیاپی امنیتی و افت تولید روبه‌رو بوده که در نهایت منجر به کاهش مجموع تولید اعضای اوپک شده است.

کارشناسان نفتی توقف مجدد میدان شراره را پیش‌بینی کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.