کد مطلب: ۶۳۶۲۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زغال‌سنگ‌ کدام کشورها هستند؟

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زغال‌سنگ‌ کدام کشورها هستند؟

آژانس بین‌المللی انرژی جهان گزارش داده که تا پایان سال ۲۰۲۴، چین و هندوستان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زغال‌سنگ در جهان می‌مانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داده کدام کشورها تا سال ۲۰۲۴، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زغال‌سنگ در جهان خواهند بود.

زغال سنگ 01 scaled

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی چین با تولید ۵۰ درصد از زغال‌سنگ جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده سوخت کربنی در دنیاست. پس از چین، هندوستان با سهم۱۲ درصدی در رتبه دوم تولید سوخت‌های کربنی قرار دارد.

با این حال، مدت‌هاست که جهان سعی می‌کند مصرف سوخت‌های کربنی و فسیلی را به کمترین میزان خود برساند. یکی از بزرگ‌ترین معضلات جهان و کشورهای صنعتی در مواجهه با این نوع سوخت‌ها، خاصیت تجدیدناپذیر بودن آن‌هاست. بسیاری از کشورهای صنعتی نگران اتمام این سوخت‌ها و خاموش شدن چرخ صنایع‌شان هستند.

با این حال زغال‌سنگ، سوخت رایج در بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت است. این سوخت کربنی، برای تامین انرژی در ۸۰ کشور دنیا نقش اساسی دارد. کشورهایی که از این سوخت کربنی استفاده می‌کنند، اصولا به برق ارزان و به‌صرفه دسترسی ندارند.

گفتنی است که برخی کشورهای ازجمله انگلیس به دنبال نقشه راهی برای استفاده از زغال‌سنگ به جای گاز هستند. در این زمینه خبر انگلیس زغال‌سنگ را جایگزین گاز کرد! را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.