کد مطلب: ۳۷۹۱۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تولید ایران خودرو در اردیبهشت نصف شد / دپوی ۴۸ هزار خودرو در پارکینگ ایران‌خودرو

تولید ایران خودرو در اردیبهشت نصف شد / دپوی 48 هزار خودرو در پارکینگ ایران‌خودرو

میزان تولید ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته با افت شدید 58 درصدی مواجه بوده و از تولید 64 هزار دستگاه به کمتر از 27 هزار دستگاه رسیده، با این حال ایران‌خودرو در پایان اردیبهشت ماه سال جاری 48 هزار و 591 خودروی دپو شده در پارکینگ داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تازه‌ترین گزارش عملکرد ماهانه ایران‌خودرو که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از وضعیت این خودروساز کشور در اردیبهشت ماه امسال است.

بر اساس این بررسی تجارت‌نیوز، ایران‌خودرو در دوره یک‌ماهه منتهی به اردیبهشت ماه امسال از محل فروش محصولاتش بیش از 663 میلیارد تومان درآمد داشته که معادل درآمد سایپا و حدود ۹ برابر پارس‌خودرو در این دوره بوده است.

میزان تولید ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته با افت شدید همراه بوده است. تولید محصولات ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت 58 درصدی مواجه شده و از تولید 64 هزار دستگاه به کمتر از 27 هزار دستگاه رسیده است.

به همین ترتیب میزان فروش محصولات ایران‌خودرو نیز در اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. فروش ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه سال گذشته بیش از 65 هزار خودرو بوده در حالی که این مقدار در اردیبهشت ماه امسال به یک‌پنجم و معادل 14 هزار خودرو رسیده است.

88

این خودروساز با میانگین 866 دستگاه تولید روزانه در اردیبهشت ماه سال جاری 26 هزار و 863 دستگاه خودرو تولید کرده که بخش اعظم تولیدش مربوط به گروه پژو بوده است. میزان تولید و فروش سایپا در اردیبهشت ماه امسال حدود 40 درصد بیشتر از ایران‎‌خودرو بوده است.

در اردیبهشت ماه امسال، ایران‌خودرو تقریبا تنها نیمی از تولیدات خود را به فروش رسانده است. این شرکت خودورساز از تعداد 26 هزار تولیدات خود، حدود 14 هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده است و بقیه خودروها به مابقی خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت اضافه شده است.

با توجه گزارش‌های ماهانه، شرکت ایران‌خودرو در پایان اردیبهشت ماه سال جاری 48 هزار و 591 خودروی دپوشده در پارکینگ داشته است؛ این در حالی است که تازه‌ترین گزارش سایپا نیز نشان می‌دهد که این خودرو ساز در همین دوره بیش از 78 هزار خودرو و پارس‌خودرو نیز بیش از 18 هزار خودروی دپوشده در پارکینگ دارند.

در مجموع، سه خودروساز سایپا ، پارس‌خودرو و ایران‌خودرو در پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از 145 هزار خودروی دپو شده در پارکینگ خود داشته‌اند.

365

میزان تولید، فروش و درآمد ایران‌خودرو

میزان تولید و فروش محصولات ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه به ترتیب 71 و 24 درصد افزایش داشته و از سوی دیگر، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات با رشد 45 درصدی همراه بوده است. میزان رشد تولید و فروش سایپا بیشتر از ایران‌خودرو بوده است.

میزان درآمد حاصل از فروش محصولات ایران‌خودرو با 45 درصد رشد از 455 میلیارد تومان در فروردین ماه امسال به بیش از 663 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه رسیده است.

ایران‌خودرو در دوماهه نخست سال جاری حدود 42 هزار دستگاه خودرو تولید کرده و طی همین دوره 25 هزار و 265 دستگاه از محصولاتش را در مجموع معادل 1.1 هزار میلیارد تومان به فروش رسانده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کیفیت نخواستیم ارزون کنید.
    پژو نهایت ۱۴ میلیون.
    یاد سال ۹۰ بخیر.

  • محمد

    یه دروغ بزرگی به مردم گفتن…دو خودرو ساز بزرگ کشور اصلا هیچ خودرویی این چند ماه بدست مردم ندادن و فعلا همه دست نگهداشتن تا نتیجه مذاکرات مشخص بشود…ثبت نام هم اگر میکن خودرو رو با یکسال تاخیر تحویل میدن…شمای خریدار هم به هیچ جا نمیتونی شکایت ببری چون اصلا دادرسی وجود ندارد

    • ناشناس

      تو هم مثل من اومدی مقاله چند سال پیش?

  • ناشناس

    تو ماشین فقط آهنگ گوش بدی.
    خخخ