کد مطلب: ۶۸۲۸۰۰

تولید بنزین کاهش یافت؟/ پالایشگاه‌ها به شمال کشور منتقل می‌شوند؟

تولید بنزین کاهش یافت؟/ پالایشگاه‌ها به شمال کشور منتقل می‌شوند؟

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به آخرین وضعیت تولید بنزین در کشور گفت: باتوجه به اینکه در فصل مسافرت قرار داریم و حجم حمل و نقل و میزان مصرف بالاست،باید مدیریت صورت بگیرد تا این فصل را پشت سر بگذاریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید بنزین کاهش یافت؟

به نقل از ایسنا ، جلیل سالاری با بیان اینکه تمرکز تولید بنزین و سوخت در جنوب کشور است، تاکید کرد: در حال حاضر در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس نزدیک ۱۰۰ میلیون لیتر در روز فراورده بنزین، گازوئیل، نفت‌کوره، نفت‌سفید و سوخت هواپیما تولید می‌شود اما باید این مجموعه به سمت شمال کشور منتقل شود چراکه قطب مصرف تهران است و عمده مسافرت‌ها هم به سمت شمال کشور است.

سالاری درباره کاهش تولید بنزین گفت: تولید همانند سنوات گذشته و در حد ۹۴، ۹۸ و ۱۰۰ و ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است. تولید را برمبنای تعداد پالایشگاه و تعمیر اساسی که داریم در نظر می‌گیریم و به تناسب این مسائل نوسان در تولید وجود دارد اما اعداد ۷۰ و ۸۰ میلیون لیتر در روز منطقی و درست نیست.

تولید بنزین در پتروشیمی‌ها نداریم

وی با بیان اینکه در حوزه برخی شرکت‌ها مثل پتروشیمی‌ها علاقمند هستند که بیشتر تولید بنزین داشته باشند، به دلیل اینکه ارزش افزوده بالاتری دارد و عرضه‌های صادرتی دارند، به همین دلیل محصولاتی تولید می‌کنند که دارای استاندارد است؛ ممکن است به دلیل ارزش افزوده بالا محصولاتی را نیز صادر کنند، تاکید کرد: در حوزه پالایشگاه‌ها طبق برنامه تولیدی که ارائه کردیم تولید با عملکرد تطبیق داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی درباره تولید بنزین پتروشیمی گفت: در حال حاضر تولید بنزین در پتروشیمی‌ها نداریم، قبلا هم چنین چیزی وجود نداشته است؛ به طور مثال قبلا ریفرمیت از پتروشیمی‌ها دریافت می‌شد، این‌ها مولفه‌های تولید بنزین هستند و خود بنزین نیستند.

وی با اشاره به مصرف بالای حوزه خانگی نیز گفت: باید انقلابی در حوزه بهینه‌سازی اتفاق بیفتد و حجم مصرف حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در نیروگاه‌ها و حدود ۹۰ میلیون لیتر در روز بنزین کم شود.

مصرف انرژی در ایران ۶ برابر استاندارد دنیا

سالاری با تاکید بر اینکه در حال حاضر در کشور ۲۵۰ میلیون لیتر در روز انرژی مصرف می‌شود که با هر تراز جهانی و با هر کشوری مقایسه شود، بسیار بالا و حدود ۵ تا ۶ برابر استاندارد دنیا است، گفت: باید این میزان مصرف مدیریت شود.

وی درباره آخرین وضعیت توسعه پالایشگاه اصفهان و آبادان گفت: در پالایشگاه اصفهان طرح کیفی‌سازی و در پالایشگاه آبادان طرح تثبیت ظرفیت در دستور کار قرار دارد که در حال اجرا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمودرضا

    مصرف انرژی در ایران ۶ برابر استاندارد دنیا خب عزیزم وسعت کشور رو هم در نظر بگیر ایران خودش اندازه 10 تا کشور اروپایی هست از نظر وسعت