خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۸۹۸۶

رییس انجمن قطعه‌سازان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

تولید پراید از سر گرفته می‌شود؟

تولید پراید از سر گرفته می‌شود؟

رییس انجمن قطعه‌سازان تهران می‌گوید: امکان تولید پراید مجدد وجود دارد. این خودرو به دلیل قدیمی بودنش قرار بود از چرخه تولید خارج شود اما اگر قرار باشد این خودرو در ماه‌های آتی مجدد تولید شود، مشکلی در حوزه تامین قطعات آن وجود ندارد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تولید دوباره پراید وجود دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: امکان تولید پراید مجدد وجود دارد. این خودرو به دلیل قدیمی بودنش قرار بود از چرخه تولید خارج شود. اگر قرار باشد این خودرو در ماه‌های آتی مجددا تولید شود، مشکلی در حوزه تامین قطعات آن وجود ندارد. به هر حال شاید در شرایط خاصی بتوان توقف تولید پراید را به تعویق انداخت.

محمدرضا نجفی‌منش به قیمت پراید در بازه زمانی مختلف اشاره و اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت پراید در بازار به دلیل قیمت ارز است. قیمت خودرو رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد. قیمت پراید زمانی‌که قیمت دلار هزار تومان بود، حدود شش میلیون تومان تمام می‌شد. زمانی‌که قیمت دلار به سه هزار و ۳۰۰ تومان رسید قیمت پراید هم به ۲۰ میلیون تومان رسید. در حال حاضر قیمت دلار در بازار حدود ۱۶ هزار تومان است یعنی قیمت دلار پنج برابر سال‌های گذشته شده است.

او افزود: در حال حاضر تولید پراید برای کارخانه زیان بار شده است. همچنین خودروسازان پول قطعه‌ساز را به موقع نمی‌دهند. چنانچه دولت از دخالت و قیمت‌گذاری دست بردارد، قیمت پراید به طور چشم‌گیری ارزان خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهرام

    سلام
    من فکر میکنم امور از دست دولت خارج وبه دست پولدارهای بازار افتاده به قول قمی ها به هم وره وگرنه نباید اینگونه باشه که عده ایی خیلی ساده خودرو را از ایران خودرو میگیرند وبا ۵۰درصد سود به دیگران میفروشند .
    در نتیجه دولت اینجا نقش نداره وگرنه میتونست این ۵۰ درصد را نصف کنه ۲۵درصدخودش سود ببره و۲۵درصد دیگر به سود مردم باشه

  • محمد

    خیر برای اینکه شرکت سایپا برای ۵ سال آینده پراید دپو شده داره

  • ناشناس

    آخه تولید داخلی چه ربطی به افزایش دلار داره.مگر قطعات پراید را به دلار می‌خرید یا حقوق کارگر را به دلار میدهید.حساب کن حقوق کارگر اونوقت چقدر بوده الان چقدره اونوقت می‌رسی به پراید که باید قیمتش ۲۰ میلیون باشه.ضمنا وقتی قیمت دلار هشت هزار تومان بود قیمت پراید ۱۱۱ بیست میلیون و هفتصد هزارتومان شد . چرا اطلاعات غلط مینویسید

  • ناشناس

    پرایت برتر

  • ناشناس

    ساختن به ریال فروختن به دلار