کد مطلب: ۴۴۸۹۴۱

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

بازار خودرو تا یک ماه آینده متعادل می‌شود

بازار خودرو تا یک ماه آینده متعادل می‌شود

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مردم قول داد که با همت دستگاه‌های امنیتی، نظارتی، شورای رقابت و با سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک ماه آینده بازار خودرو متعادل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت خودرو، ذینفع‌های مختلفی دخالت دارند، گفت: خودروساز باید با تولید کافی و عمل به تعهدات، وجود کالا در کف بازار را تضمین کند و این شرط لازم برای رعایت حقوق مصرف کننده است.

وی افزود: در سال به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو نیاز داریم، اما بر اساس آمار تولید خودروسازان، تولید خودرو حدود ۷۶۰ هزار دستگاه و واردات خودرو هم ممنوع است و این تولید ناکافی، عرضه و تقاضا را برهم می‌زند.

تابش گفت: متأسفانه به علت اینکه کالای مصرفی را با سیاست‌های اقتصادی به کالای سرمایه‌ای تبدیل کردیم در هر باز شدن سایت فروش خودرو، حدود ۵ میلیون متقاضی به سایت مراجعه می‌کنند بنابراین تقاضای کاذب در بازار وجود دارد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی افزود: قیمت گذاری سازمان حمایت بر اساس شاخص‌ها انجام می‌شود و منطقی بوده است.

وزارت صنعت فقط سهامدار است

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود ۱۷ درصد در خودروسازی سهم دارد و مدیر عامل را انتخاب نمی کند بلکه فقط سهامدار است.

تابش افزود: افزایش تقاضا برای خودرو از ۲۵ نفر به ازای هر خودرو در شهریور سال ۱۳۹۸ به ۲۰۰ نفر در پایان سال ۱۳۹۸ رسید.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل، خودرو باید به اندازه کافی در بازار عرضه شود، اضافه کرد: امسال هر کدام از خودروسازها مکلف شدند ۶۰۰ هزار خودرو تولید کنند.

تابش به مردم قول داد که با همت دستگاه های امنیتی، نظارتی، شورای رقابت و با سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یک ماه آینده بازار خودرو متعادل شود.

وی ادامه داد: در جلسه چهارشنبه هفته پیش، وزیر صمت دستور داد شورای رقابت نسبت به ارائه قیمت و فرمول قیمت گذاری اقدام کند بنابراین اکنون فضا آماده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.خداخیرت بده .بخدا دیگه نمیشه زندگی کرد.فقط دلال ها دارند زندگی و سود می کنند.یک بداد بازار خودرو برسه قیمت پراید باید بشه 30میلیون.واقعا ظلم به مردم ضعیف و کم درامد تا کی ادامه داره.

  • ناشناس

    خدا خیرت بده پراید باید مجانی بشه و پژو پارس ۳۰ میلیون بخاطر فشاری که روی قشر کم درآمد هست.

  • ناشناس

    داره به مصرف کننده واقعی ظلم میشه…اقای رئیسی به داد مردم برس

  • ناشناس ۱

    لطفا برای افزایش قیمت مسکن هم ورود کنید ….لطفا افرادیکه درسال بیش از دومرتبه خرید فروش ملک دارند مالیات شدید بزارید