کد مطلب: ۴۵۹۳۵۴

رئیس خانه معدن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تولید فولاد افزایش می‌یابد

تولید فولاد افزایش می‌یابد

رئیس خانه معدن می‌گوید: در حوزه تولید فولاد با چالش خاصی رو به رو نیستیم؛ چرا که مواد اولیه این صنعت در داخل کشور وجود دارد و بنابراین هیچ دغدغه‌ای در این حوزه نداریم. با تحریم صنعت فولاد شاخص نماد فولادی تغییری نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پنج‌شنبه هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم یک شرکت مستقر در آلمان و سه شرکت مستقر در امارت به بهانه مالکیت یا کنترل این شرکت‌ها توسط فولاد مبارکه خبر داده بود و حالا واکنش سهامداران بورس به این خبر تشکیل ۹۰ میلیون صف خرید نماد فولاد به ارزش ۱۳۳ میلیارد تومان است.

در همین حال رئیس خانه معدن در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌های مجدد ترامپ بر روند تولید فولاد اثرگذار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما معتقدیم که تحریم‌های اخیر دونالد ترامپ بر صنعت فولاد تاثیری ندارد؛ چرا که برنامه‌ استراتژیک ۲۰ ساله برای این صنعت در نظر گرفته شده است. با برنامه‌های در نظر گرفته شده امسال شاهد رشد تولید فولاد خواهیم بود.

محمدرضا بهرامن افزود: بازار داخلی و خارجی فولاد انحصار خاص خودش را دارد. در کوتاه‌مدت نیز قصد توسعه صنعت فولاد را داریم و برنامه ما در این حوزه در حال گسترش است. خوشبختانه در حوزه تولید فولاد با چالش خاصی رو به رو نیستیم؛ چرا که مواد اولیه این صنعت در داخل کشور وجود دارد و بنابراین هیچ دغدغه‌ای در این حوزه نداریم. با تحریم صنعت فولاد شاخص نماد فولادی تغییری نکرده است.

او در ادامه اظهار کرد: تحریم‌ها طبیعی است، افراد در نظر دارند با ایجاد برخی زمزمه‌ها اختلالاتی را در این صنعت ایجاد کنند. هر چند که کرونا تقاضا برای خرید فولاد را کاهش داده اما در این مدت ظرفیت تولید کاهش نیافته است. در نظر داریم سرمایه‌گذاری در ابتدای زنجیره تولید را توسعه دهیم که با این اقدام به چشم‌انداز ۵۵ میلیون تن دست خواهیم یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز یه خواهشی داشتم میتونید یه گزارش هم در مورد وضعیت مهره و تعداد سکه برای ازدواج تهیه کنید چون خیلی سالهای پیش قیمت سکه صد هزار تومان بود و دولت هم 110 سکه به صورت عرف تایین کرده بود برای ازدواج ولی توی زمان الان با قیمت سکه ای که داره میرسه به ده میلیون دیگه کی میتونه 110 تا سکه مهر کنه قیمتش میشه بیش از یک میلیارد اف سردرد گرفتم الان دولت تعداد عرف سکه رو باید یازده عدد تایین کنه معادل 110 میلیون یا خیلی بالاتر نهایتن 14 سکه لطفا یه گزارش تپل در این زمینه تهیه کنید اوضاع بریخته خانواده دخترا دکون دلالی باز کردن در ضمن ممکنه کمکی بشه به این بدبختایی که طلاق دادن و حالا باید مهریه بیان بالا