کد مطلب: ۱۳۲۸۵۳

تولید ناخالص داخلی آلمان افزایش یافت

تولید ناخالص داخلی آلمان افزایش یافت

رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع و بازرگانی آلمان، نرخ بهره پایین، قیمت مناسب نفت و افزایش نرخ صادرات را از جمله عوامل رشد 0.6 درصدی اقتصاد آلمان دانست.

به نقل از یورونیوز، تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه نخست سال، 0.6 درصد افزایش یافت.

به گفته رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع و بازرگانی آلمان، نرخ بهره پایین، قیمت مناسب نفت و همین‌طور افزایش نرخ صادرات، از جمله عوامل اصلی رشد اقتصادی این کشور بوده‌اند. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال، 0.6 درصد افزایش یافت.

وی همچنین سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت ترامپ و نتایج نامشخص مذاکرات برکسیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) را از جمله خطرات پیش روی اروپا خواند و اظهار داشت: در حال حاضر، شرکت‌های آلمانی، در حال افزایش دادن هزینه‌های خود برای تولید تجهیزات و ماشین‌آلات هستند، تا بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی به نوآوری بپردازند.

به گفته تحلیل‌گران، هوای معتدل زمستان و به دنبال آن، سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه ساخت‌وساز و تجهیزات ساختمانی، نقش مهمی در رشد اقتصادیِ سال اخیر داشته است.

با توجه به اینکه انتخابات فدرال آلمان در ماه سپتامبر انجام خواهد شد، این آمار برای آنگلا مارکل، صدر اعظم این کشور، خبر خوبی است.

براساس آمارها، رشد اقتصادی کشورهای فرانسه و ایتالیا هم در سه ماهه نخست سال، به ترتیب 0.3 درصد و 0.2 درصد بوده است.

رشد اقتصادی انگلستان، که به تازگی از اتحادیه اروپا خارج شده است، در سه ماهه اول سال، 0.3 درصد اعلام شد. این رقم در سه ماهه آخر سال گذشته، 0.7 درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.