کد مطلب: ۲۰۲۱۷۱

تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل

تولید 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و به نوعی در تولید دارو خودکفا شده‌ایم.

احمد شیبانی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه ' نخستین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته در اصفهان (اصفهان فارما) افزود: از بیش از 2 هزار نوع دارو در داخل کشور وجود دارد که بیش از یکهزار و 700 قلم آنها تولید داخل است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اضافه کرد: 85 قلم داروهای تولید داخل دارای فناوری بالا (High tech) می‌باشند که به کشورهای منطقه نیز صادر می‌شوند.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ادامه داد: اعتقاد زیادی به تولید داروهای گیاهی براساس ظرفیت‌های کشور در تولید گیاهان دارویی داریم و همه تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: در ابتدای دهه 60 با پیگیری فراوان قانون استفاده از گیاهان دارویی در طب در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

شیبانی افزود: در مجموع 250 شرکت و کارخانه داروسازی در کشور وجود دارد که از این تعداد 160 کارخانه داروهای گیاهی و برخی از آنها توامان اقدام به تولید داروهای شیمیایی و گیاهی می‌کنند.

وی خواستار توجه و بازدید بیشتر از نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (اصفهان فارما) توسط جامعه پزشکی شد و افزود: جامعه پزشکی باید از این دستاوردها شناخت پیدا کند و به این باور برسد که داروهای تولید داخل نه تنها توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارد بلکه جایگزین مناسبی برای آنها نیز هست.

نخستین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (اصفهان فارما) و ششمین همایش طلای سبز عصر چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در پل تاریخی شهرستان افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور 65 مشارکت کننده در یک‌هزار و 156 مترمربع فضای مفید تا 20 بهمن ماه سال جاری به ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای خود در زمینه محصولات مراقبت‌های بهداشتی، محصولات و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، محصولات و فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی، ماشین‌آلات و تجهیزات داروسازی، مواد اولیه، صنایع داروسازی و خدمات چاپ و بسته بندی می‌پردازند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.