کد مطلب: ۵۶۹۷۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبرهای جدید از کابینه دولت رئیسی / تیم اقتصادی دولت تغییر کرد؟

خبرهای جدید از کابینه دولت رئیسی / تیم اقتصادی دولت تغییر کرد؟

هرچند تا پیش از این به نظر می‌رسید گزینه نهایی وزارت اقتصاد محمد رضا فرزین بوده اما اخبار غیررسمی حاکی از این است که احتمالا ترکیب اقتصادی کابینه دولت تغییراتی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام ابراهیم رئیسی در هفته جاری قرار است که لیست نهایی کابینه دولت او به مجلس تقدیم شود. اما تیم اقتصادی دولت جدید چه کسانی هستند؟

هرچند تا پیش از این به نظر می‌رسید گزینه نهایی وزارت اقتصاد محمد رضا فرزین بوده اما اخبار غیررسمی حاکی از این است که احتمالا ترکیب اقتصادی کابینه دولت تغییراتی داشته است.

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی دو بخش مهم اقتصادی محسوب می٬شود که خیلی از فعالان اقتصادی منتظر معرفی سکاندارهای جدید آنها هستند.

فرهاد رهبر یا محمد مخبر؟ به نظر می‌رسد دو راهی مهم رئیسی در انتخاب یکی از این دو گزینه است. تا پیش از این اخبار غیررسمی حاکی از انتخاب علی طیب‌نیا به عنوان وزیر اقتصاد بود اما سپس گزینه محمد رضا فرزین به حمایت شمس‌الدین حسینی جدی‌‎تر شد و حال به نظر می‌رسد گزینه‌ جدیدتری از سوی محمد مخبر معرفی شده است. با توجه به اینکه احتمالا محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور باشد این گمانه تغییرات در کابینه به دلیل توصیه‌های مخبر جدی به نظر می‌رسد.

1 3

حضور محمد رضا فرزین در وزارت اقتصاد، رضا فاطمی امین در وزارت صمت، رستم قاسمی در وزارت نفت و مسعود میرکاظمی در سازمان برنامه چهار گزینه‌ای بود که تا پیش از این در اخبار غیررسمی به آن اشاره می‌شد. اما تاخیر در تحویل این اسامی به نظر می‌رسد به واسطه نهایی نبودن این گزینه‌هاست. علاوه بر این در بانک مرکزی نیز به نظر می‌رسد اسامی جدیدی مثل علی صالح‌آبادی مطرح شده است. علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی نیز در مصاحبه لایو تجارت‌نیوز به این موضوع اشاره کرده بود که معاون ارزی دوره دوم دولت احمدی‌نژاد احتمالا گزینه جدیدی برای بانک مرکزی باشد. احتمالا منظور او کمال سید علی یا مینو کیانی راد است.

در همین حال امروز اقتصادنیوز نیز نوشته است: با اینکه در فضای عمومی اکثرا از فرهاد رهبر به عنوان مرد تعیین کننده تیم اقتصادی یاد می‌کردند اما نام محمد مخبر برای معاون اولی معادلات را کمی تغییر داد. ابراهیم رئیسی برای معاون اولی خود محمد مخبر را قصد دارد بیاورد. محمد مخبر مدیریت ستاد اجرایی فرمان امام را بر عهده دارد. ستادی که یکی از نهادهای قدرتمند اقتصادی در کشور است و در اکثر شاخه‌ها فعالیت دارد. تجربه مخبر در مدیریت پروژه‌های مختلف و آشنایی با کسب و کارها از نظر رئیسی به کار او می آید. از نظر رئیسی عملکرد او در ستاد، در حوزه بنگاهداری و محرومیت‌زدایی همزمان موفق بوده است و به همین دلیل بر معاون اولی مخبر اصرار دارد. از قرار معلوم مخبر معاون اولی را پذیرفته و امروز حکم صادر می شود. اما محمد مخبر می‌خواهد اگر معاون اول باشد با تیم خود به دولت بیاید تا برنامه‌های اقتصادی را پیش ببرد. تیمی که در ستاد در کنار او بوده و معاون اول آینده به توان و مهارت آنان اعتماد دارد. مخبر اعتقاد دارد اگر قرار است موفقیت مدنظر رئیسی در ستاد اجرایی را در دولت نیز تکرار کند نیازمند تیم خود است. مخبر برای وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه گزینه های خود را دارد، گزینه‌هایی که الزاما نظر فرهاد رهبر نیست.

چهره‌هایی که مخبر بر آنان تاکید دارد عموما چهره‌هایی هستند که در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد نقش محوری داشتند اما چهره‌های مورد نظر رهبر بیشتر در دولت اول احمدی‌نژاد فعالیت دارند.

باید دید در نهایت رئیسی چه کسانی را به عنوان گزینه‌های اصلی معرفی خواهد کرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا حاجی بابایی که فردی قوی وآشنا به مشکلات آموزش پرورش هست انتخاب نمی کند فرهنگیان قبولش دارند

    • محمد

      با احترام فرهنگیان از لحاظ مفت خوری قبولش دارن وگرنه گندی که به ساختار آموزشی و سواد بچه های مردم زد آمرزیدنی نیست

    • ناشناس

      آقای حاج بابایی گزینه بسیار خوبی هستند که امتحان خود را پس دادند

  • ناشناس

    کاملا گلچین شده اند از سو مدیریت و عدم تخصص .

  • ناشناس

    اگه خواسته باشند نظر همه را تامین که نمیشه .در مورد آقای جلیلی هم ایشان در سایه هوای دولت را انشاا… دارند وکمک کار دولت هستند.

  • ناشناس

    خدا را شکر جلیلی و سعید محمد نیستند با این ترکیب اصولگرایان هیچ برنامه جدیدی قابل اجرا نیست همین روند ادامه دارد

  • یک ایثارگر

    بنده معتقدم آقای رئیسی اگر بخاهدموفق شود اگر بخواهد بی اعتبار نشود اگر و اگر و اگر……………………..
    باید حتما معاونان وزرای قبلی را همزمان یا پیش از معرفی وزرا ی خود عوض کند چون پس مانده های دولت قبلی با دولت رئیسی اصلا نخواهند خواند

  • انقلاب ریشه در فساد دارد

    مشکل از ریشه هست اینو اون ندارن رئیسی بدبخت رفت زیر تانک تنها راه انقلابی دیگر هست ملت دیگه نمیتونه امید کذب داشته باشه عمر ما به فنا رفت حالا نوبت بچه هامونه

  • ناشناس

    به نظر من چیدمان آقای فرهاد رهبر از مخبر بهتر است وزیر دفاع سردار حاجی زاده بهترین گزینه وزیر امورخارجه جلیلی یا باقری کنی وزیر ورزش اصلا گزینه ی مناسبی نیست چون همون روش سلطانی فر ادامه خواهد داد ما می خواستیم از دغدغه های هشت سال قبل در آرامش باشیم وخیلی از وزرای انتخاب شده مناسب نیستند چون می ترسیم رئیسی رو به چالش بکشانند

  • محمد

    خوبه همه اینها قبلا همین پست ها رو داشتن و کاری نکردن اینا مدیران جوان و فعالند???

  • رضا

    اینم از رییسی طلاامروز سی هزار گران شد

  • یک فرهنگی

    بیش از ۶۰ درصد آرای رئیسی در اصل به دکتر سعید محمد اختصاص داشت و چون با فامیل بازی و نامردی کنار گذاشته شد؛ و سردار سعید محمد هم با بزرگواری به حمایت رئیسی پرداخت، سبد ارای دکتر محمد به رئیسی رسید و اگر جناب رئیسی در کابینه اش از دکتر سعید محمد استفاده نکند؛ قطع به یقین گرفتار باند قدرت اصولگرایان شده است و لذا هرگز کاری از پیش نخواهد برد و قطعا طرفداران سعید محمد ۴ سال بعد که تازه میبایست میوه زحماتش را بچیند، به هیچوجه به رئیسی رأی نخواهیم داد.