کد مطلب: ۲۳۳۶۶۶

ثبات نرخ طلای سرخ در بازار

ثبات نرخ طلای سرخ در بازار

عضو شورای ملی زعفران گفت: حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون و 200 و حداکثر 5 میلیون و 600 هزار تومان است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران، از ثبات نرخ زعفران نسبت به هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون و 200 و حداکثر 5 میلیون و 600 هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی با توجه به پایان تعطیلات و تمایل کشاورزان به افزایش عرضه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها به روال سابق بازگردد.

حسینی روال صادرات زعفران را عادی دانست و افزود: با وجود بلاتکلیفی تجار به علت سیاست ارزی اخیر دولت، باید منتظر ماند و دید که سیاست و برنامه‌های ارزی دولت چگونه اعمال می‌شود.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه تک نرخی شدن ارز به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند، بیان کرد: با وجود آنکه در سیاست جدید دولت پول حاصل از درآمدهای صادراتی باید به سیستم بانکی کشور برگردانده شود؛ بنابراین مشکلات جابه جایی و انتقال پول در سیستم بانکی باید مرتفع گردد تا صادرکنندگان نگرانی مبنی بر بازگشت پول خود به چرخه بانکی نداشته باشند.

وی از رشد 26 درصدی صادرات زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار یازده ماهه گمرک بیش از 194 تن زعفران به بازارهای هدف صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ما قبل خود 26 درصد رشد داشته است.

حسینی، آینده صادرات زعفران در سال جدید را پیش بینی کرد و گفت: با وجود یکسان سازی نرخ ارز، استمرار در پایداری سیاست دولت و رفع مشکلات نقل و انتقال پول در سیستم بانکی، صادرات زعفران با روند افزایشی نسبت به سال گذشته روبرو خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.