کد مطلب: ۱۶۳۵۱۷

احتمال ثبت رکورد صادرات ۸ میلیون تنی فولاد

احتمال ثبت رکورد صادرات ۸ میلیون تنی فولاد

رییس هیأت عامل ایمیدرو پیش‌بینی کرد که تا پایان امسال صادرات فولاد با ثبت رکورد به ۷ تا ۸ میلیون تن برسد.

مهدی کرباسیان در نشست با هیاترئیسه انجمن علمی مهندسی متالورژی و مواد ایران، تصریح کرد: در نیمه نخست سال ۹۶، در بخش فولاد از نظر وزنی، صادرات خوبی صورت گرفت و در این مدت، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد صادر شد که با ادامه این روند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با رکورد جدید، رقم صادرات به ۷ تا ۸ میلیون تن برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس هیات عامل ایمیدرو به برنامه ۵۵ میلیون تنی فولاد تا چشم‌انداز ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: در این برنامه، حدود ۱۵ میلیون تن صادرات فولاد دیده شده است و باید تلاش کنیم به صادراتی با ارزش افزوده بالاتر برسیم و از نظر فناوری، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

کرباسیان ادامه داد: همچنین باید میزان مصرف سرانه فولاد در کشور را از حدود ۲۳۸ کیلوگرم به ۳۵۰ کیلوگرم برسانیم تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد که در این زمینه دست‌اندرکاران فولاد می‌توانند کمک کنند.

وی در ادامه گفت: با سیاست جلوگیری از خام‌فروشی، در ۶ ماهه نخست امسال، در تولید کنسانتره آهن، ۲۱ درصد، گندله ۲۵ درصد و آهن اسفنجی ۱۲ درصد رشد داشته‌ایم که با بهره‌برداری از کارخانه‌های جدید به ویژه در بخش آهن اسفنجی، این رقم‌ها بیشتر می‌شود.

حمایت از انجمن‌ها در جهت ارتقای فناوری

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست دولت و ایمیدرو، حمایت از بخش خصوصی در جهت ارتقای فناوری و علم از طریق انجمن‌ها است، گفت: ایمیدرو در سال‌های اخیر همکاری خوبی با انجمن‌های معدنی و صنایع معدنی برقرار کرده است که از جمله این انجمن‌ها، انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران است که با حمایت‌های ویژه‌ای که از آن صورت گرفته، هر سال نسبت به قبل، کیفیت اجرای کنفرانس مهندسی متالورژی و مواد را ارتقا داده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: ایمیدرو در این کنفرانس‌ها به عنوان مشارک یا همکار بوده است. علاوه بر این، همکاری‌هایی در زمینه تحقیقاتی وجود دارد.

کرباسیان با اشاره به اینکه صنعت فولاد در دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در سال ۲۰۱۶ میلادی از ۲ هزار میلیارد دلار تجارت بخش معدن و صنایع معدنی، حدود ۴۵ درصد به زنجیره صنعت فولاد اختصاص یافته، گفت: این صنعت در کشور ما از امتیازاتی همچون وجود معادن غنی سنگ آهن و زغال‌سنگ، و نیز انرژی فراوان برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به میزان کافی کار اکتشافی انجام نشده بود، برنامه ۲۵۰ هزار کیلومتر مربعی را شروع کردیم که نتایخ خوب آن تا پایان سال ۹۶ یا اوایل ۹۷ مشخص خواهد شد و امیدواریم یک کار جهشی در بخش معدن و صنایع معدنی شروع کنیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان گفت: با توجه به عقب‌ماندگی در حوزه فناوری، باید تلاش کنیم با کمک دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها در این زمینه کار کنیم و برگزاری کنفرانس‌های تخصصی به انتقال فناوری منجر شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.