کد مطلب: ۶۵۵۸۹۹

ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه جدید آغاز شد

ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه جدید آغاز شد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده به‌صورت الکترونیکی آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده را انجام دهد. این سازمان پیش‌تر گفته بود که ثبت‌نام یارانه جدید در خردادماه آغاز می‌شود.

براساس گزارش ایسنا، ثبت نام از جاماندگان یارانه سالهاست که به دولت در قانون بودجه تکلیف می‌شد ولی به مرحله اجرا نرسیده بود.

روش ثبت‌نام چگونه است؟

ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴ را شماره‌گیری کنند. سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام نمایند.

متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

از متقاضیان جدید یارانه و جامانده براساس آخرین رقم سمت راست کد ملی ثبت‌نام صورت می‌گیرپ.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج ثبت‌نام به عمل می‌آید. همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ثبت‌نام برای اعداد فرد در دسترس قرار می‌گیرد.

اگر متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای اعلام شده نشوند، می‌توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

باید توجه داشت که ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نمی‌شود و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقبا اعلام می‌شود.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد. در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌ حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

همچنین افرادی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرارگرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد یا مراجعه به درگاه های اعلام‌شده ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تجریشی

    سایت اعلامی دولتی اختلال داره اس ام اس نمیاد 😂

  • مبین

    بابا مسخره کردین چرا پیامک نمیاد که وارد سایت ثبت نام یارانه بشیم بیش از صد دفعه امتحان کردم ولی کد نمیده که بتونیم وارد بشیم 😑👊👊👊

  • ناشناس

    لعنت به این نتیجه یارانه

  • فرهاد

    اقایارانه میگیرم بستهای معیشتی ندادن بهم

  • فرهاد

    معیشتی ندادن

  • ناشناس

    بنده خودم و فرزندم یارانه دریافت می کنیم. ولی همسرم یارانه ندارد. وقتی هم وارد سایت ثبت نام می شوم. میگه خانواده شما مشمول هست. فکری برای این مورد هم بیاندیشید تا بتوانیم عضو جامانده را اضافه کنیم

  • ناشناس

    سلام عالی است ممنونم

  • ناشناس

    یارانه من قطع شده علت را میخواهید بدانم

  • ناشناس

    یارانه من قطع شده علت را میخواهم بدانم