خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۷۳۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثبت نام مجدد سهام عدالت چقدر محتمل است؟

ثبت نام مجدد سهام عدالت چقدر محتمل است؟

زمزمه‌هایی از ثبت‌نام مجدد سهام عدالت برای کسانی که مشمول نیستند، شنیده می‌شود؛ آیا با آزادسازی این سهام فرصتی برای نام‌نویسی به مردم داده می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام عدالت با موافقت سه‌شنبه شب گذشته مقام معظم رهبری آزاد شده است و سهامداران باید با ورود به سامانه سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir در این خصوص روش آزادسازی تصمیم‌گیری کنند.

با انتشار خبر آزادسازی سهام عدالت که ارزش برگه یک میلیون تومانی آن معادل ۱۵ میلیون تومان اعلام شد، دوباره بسیاری از مردم از این که مشمول آن نشده‌اند، گله‌مند هستند.

حسن شجاعی، نماینده منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در یازدهمین مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور اضافه شدن سه گروه دیگر از اقشار جامعه شامل بازماندگان، اضافه‌شدگان و جاماندگان سهام عدالت به جمع مشمولان این سهام را خواستار شد.

این موضوع در حالی از سوی نماینده مجلس مطرح شده که رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وی امکان ثبت نام مجدد را غیرممکن عنوان کرده‌اند.

حدود سه ماه پیش در روز ۱۴ بهمن ماه سال گذشته، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال مخاطبان تجارت‌نیوز که آیا امکان ثبت نام مجدد برای دریافت سهام عدالت وجود دارد؟، گفت: ما طبق قانون مشمولین سهام عدالت فقط به کسانی که حدود ۱۲ سال قبل ثبت نام کردند سود سهام را واریز می‌کنیم و در خصوص ثبت نام دوباره، قانون جدیدی نداریم.

از سوی دیگر حسن علایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی در ابتدای اریبهشت ماه گفت: این موضوع بارها مطرح شده که پرونده سهام عدالت سال‌ها پیش بسته شده است، دارندگان سهام عدالت همان گروهی هستند که قبلا ثبت نام آنها تایید شده است و سود آن را طی چند سال اخیر دریافت کرده‌اند.

وی همچنین در واکنش به نامه نماینده مجلس در خصوص ثبت نام مجدد گفت: برای ثبت نام مجدد باید محمل قانونی فراهم شود.

همچنین براساس اظهارات مسئولان سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری این سازمان که به تازگی برگزار شد، دولت سهی در سهام عدالت ندارد که آن را بین مردم تقسیم کند.

بنابراین طبق گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی احتمال ثبت نام جدید برای دریافت این سهام وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من یه جوان بیکار هستم هیچ کاری ندارم،خواهش میکنم اگر ثبت نام مجدد را فعال کنید

  • محمدرضا

    وقتی ثبت نام کردیم مدام گفتن پرونده ی شما دچار مشکله تکلیف ماچیه؟کارگرم هستیم

  • محمود

    من یک کارگری ساده هستم وسهام ندارم لطفاثبت نام مجددروفعال کنید؟؟؟؟؟؟؟

  • سارا

    سلام ب همه ی مسولین…من وخانوادم سهام عدالت نتوانسیم ثبت نام کنیم برام سوال ک مگه میشه هییبیبببچ راهی نباشه برا ثبت نام مجدد…پس اسمشو عوض کنید مگه ما جز مردم ایران نیستیم؟؟؟؟؟؟؟

  • خانه بدوش

    متاسفانه من درست وحسابی سردرنیاوردم میخوام تمام ۱۵میلیون سهمم روبگیرم نیازمبرم به پول دارم باپنج میلیون رهن هیج جایی بمن خونه نمیدن چکاربایدبکنم

  • قشرضعیف ومستضعف

    سلام
    گناه ما چیه یه کارگر ساده خانه اجاره ای پدرم مریض مادرم سرطانی برادرم فلج جسمی خودم دستم توتصادف ناقص شده آخه کی میخاد به دادما مردم ضعیف برسه یاالله شکریاعلی مدد یاحق⚖

  • ناشناس

    س نظر مون اینکه ما که سهام عدالت نداریم چرا باید بسوزیم

  • بهروز

    باسلام وخسته نباشی این جانب بهروز ردکا مستاجر ناراحتی ریه عمل کلیه کردم کارگر هستم دو فرزند وهمسر توانانی کار ندارم ازشما عزیزان خواهشمندم که درمورد سهم عدالت این جانب اقدام نماین

  • سودا

    ما برای سهام عدالت ثبت نام کردیم ثبت شده و چندین بارهم پول ب حسابمون ریختن، و الان شنیدم برای ادامه دریافت باید دوباره ثبت نام کنیم درسته؟

  • ناشناس

    سلام کسانی که سهام عدالت دارند دوباره باید ثبت نام کنند