خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۷۹۸۵

ثبت‌نام مجردان بالای ۱۸ سال در نهضت ملی مسکن

ثبت‌نام مجردان بالای ۱۸ سال در نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اعضای شورای عالی مسکن با کلیات طرحی که منجر به ثبت‌نام مشروط افراد مجرد بالای ۱۸ سال در نهضت ملی مسکن می‌شود، موافقت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: کلیات ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی، در جلسه شب گذشته شورای عالی مسکن مورد تایید قرار گرفت.

وی توضیح‌داد: پیشتر با تصویب هیات وزیران امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده بود، اما پیشنهاد ثبت‌نام سایر مجردها که سن کمتری دارند شب گذشته در شورای عالی مسکن نیز مورد تصویب قرار گرفت که شرط تاهل در زمان تحویل ملک به آنها مهمترین تبصره این مصوبه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس وزارت راه و شهرسازی با هدف تسهیل ازدواج مجردها به دنبال بررسی جزئی‌تر این طرح خواهد بود تا با بررسی جنبه‌های مختلف حقوقی، این مصوبه در نهایت بدون نقص وارد مرحله اجرایی شود.

محمودزاده با بیان اینکه فضای کلی جلسه موافق با حضور مجردها در ثبت‌نام طرح‌های مسکنی است، ادامه‌داد: از آنجایی که ثبت‌نام مجردها مشروط به متاهل بودن در زمان تحویل واحد مسکونی است، به‌زودی جزییات اجرای این قانون تهیه و برای موافقت نهایی به شورای عالی مسکن برده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا زمان تصویب جزییات، اجرای این مصوبه قطعی نیست و امکان ثبت‌نام هم برای همه مجردها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند. بر اساس تصمیم نخستین جلسه شورای عالی مسکن، کار با ساخت ۲ میلیون مسکن آغاز شده است. اکنون ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و متقاضیان از ساعت ۱۲ روز ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کردند و تا ۱۵ آذر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونایی که زن داشتن طلاق دادن چی بهشون مسکن میدن

    • مهدی

      تو چه قدر ساده ای مسکن کجاست بزرگوار
      هدف خالی کردن جیبت و تا اخر عمر پول دادن به جیب دولته

    • ناشناس

      در صورتی که فرزند داشته باشن و سرپرست فرزندشون باشن میتونن. در غیر این صورت باید منتظر تصویب طرح ثبت نام مجردها باشن

    • ناشناس

      هیچ بعید هم نیست بخاطر تا مین کسری بودجه باشه مثل بورس جیب مردم راخالی کنند.

  • ناشناس

    به نظر من اگرهر کا رخانه وهر سا زمانی درنزدیکی محل کار ش خانه سا خته شودهم ازترافیک شهری جلوگیری می شود و را ندمان هر کا رمندی وکا رگری بالا می رود وهم الو دگی هوا کم می‌شود

  • علیرضا ابرا هیمی

    به نطر من اگرمحل مسکونی هر پرسنلی اهم از کارگر وکا رمند درکنا ر محل خدمتش با شد هم از جلوگیری ترافیک شهری جلوگیری می شود وهم راندمان کار می رودبا لا مثا ل اگر کا رمند هواپیما ی با شد دیگر اتومبیل خودش رابیاندازد ازبه غرب ویا بلعکس هم باعث آلودگی هوا وباعث تلف وقت شود

  • پیشوا

    جوانان بدبخت نکنید
    حالا مثلا ازدواج کردن
    اون آقا مثلا چطور میتونه وام پس بده
    بعد هزینه زندگی رو تامین کنه
    جوانان با طناب پوسیده تو چاه نفرستیداگه دلتون به حال مردم و جوانان می سوزه
    خونه رایگان تحویل بدید ایران به این بزرگی
    ۱۰۰متر زمین حقشان نیست

  • ناشناس

    اگه مجردهای بالای ۲۰ سال که خدمت سربازی رفته اند درطرح مسکن ملی ثبت نام کنند…مقدمات ازدواج….اشتغال وفرزنداوری درکشورودولت سیزدهم رقم خواهد خورد واتفاقات خوبی بدنبال خواهد داشت…فرهنگیان گلستان

  • ناشناس

    دولت لطف کنه اول به فکر متاهلینی که مستاجر هستند بکنه نمیخاد به فکر مجردها باشه

    • ناشناس

      تو اگ زرنگ بودی ک زن نمیگرفتی .حالامیای سرمجردمتاهل داری بحث میکنی

  • ناشناس

    چرا رودهن و بومهن و دماوند رو حذف کردین؟!آخه هشتگرد و رباط کریم به محل کارم خیلی دوره

  • هاشم

    یه طرح خوب اینقدر بد اجرا نکنید که مردم به جون هم بیفتن ،شما به یک میلیون نفر خانواده خونه بدید درست بدید بقیه پیش کش برای پر کردن چهار میلیون کم مونده دست به دامن افغانی ها بشید که بیان ثبت نام کنن

  • قاسمی

    سلام بفرماییدسر نوشت آخرین ثبت نام شده های مسکن مهر چه شد هنوز هزاران نفر سر گردانند .

  • بی نام

    همه جوانان نیاز به مسکن دارندولی مسکنیکه اینها میخوان بسازندبطورقطع خالی از ایرادنخواهد بود،1-اولا در کیفیت مصالح صدرصددقت نمیشودمسکن ساخته بعد زمان خیلی کوتاه دچار مشگل خواهد شدچون نیت منافع شخصی سازنده وناظرهست درنتیجه باهم تبانی خواهند کرد2-هیچ شکی نیست بهتعدات قراردادخود عمل نخواهند کردزمان تحویل ومبلغ دریافتی را رعایت نخواهند کردوایرادهای دیگری بسیارخواهدداشت.
    بااین حساب قابل اعتماد نیست