کد مطلب: ۴۳۹۸۶۱

جاده‌هایی که بر اثر سیل و کرونا مسدود شد

جاده‌هایی که بر اثر سیل و کرونا مسدود شد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در پی سیل اخیر حدود ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های سیل زده جنوبی مسدود شده‌اند و در حال بازگشایی آن‌ها هستیم و از سوی دیگر نیز ۱۵ محور و جاده شریانی و غیر شریانی به دلیل کرونا مسدود شده و راه جایگزین برای آن‌ها وجود دارد تا مردم تحت غربالگری و تست قرار گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا اکبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های کرمان، جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان وجود دارد که هنوز مسدود هستند و در عین حال ۱۷۴ اکیپ بازسازی سیل در این استان‌ها و دیگر مناطق سیل‌زده کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: نگرانی چندانی بابت این استان‌ها نداریم چرا که به محض فروکش کردن آب، راه‌های جایگزین و موقت برای مردم این مناطق ایجاد شده و محورهای مسدود شده را بازسازی و بازگشایی می‌کنیم اما از فردا شب بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود که به گفته سازمان هواشناسی در برخی مناطق مانند خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان تا ۸۰ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت. البته اگه این میزان بارندگی مانند سیل اخیر بیشتر از پیش‌بینی‌های هواشناسی باشد نگرانی برای سیل وجود دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ۱۵ محور مواصلاتی شریانی و غیر شریانی در کشور اشاره کرد که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا مسدود شده اند و گفت: این جاده‌ها با تصمیم مقامات استانی و قضایی مسدود شدند چراکه توریست‌پذیر و مسافر پذیر هستند و البته برای آنها راه‌های جایگزین شریانی و آزادراهی در نظر گرفته شده است تا مردم ضمن تردد از این جاده‌ها تحت غربالگری و تست ویروس کرونا قرار گیرند.

اکبری ادامه داد: محور قدیم پل زال - اندیمشک، محور قدیم باغچه-مشهد و محور کمربندی دیر جزو جاده‌های شریانی هستند که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسدود شده‌اند و تردد از مسیرهای جایگزین آزادراه پل زال - اندیمشک، آزادراه باغچه - مشهد و محور سه راهی دیر به شهر دیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به مسدود بودن جاده اسالم خلخال به عنوان یک جاده توریستی و مسافرپذیر در این ایام به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: محورهای غیر شریانی نور- آب پری، روانسر - کامیاران، جوانرود - پلنگانه، ثلاث - سرپل ذهاب، جم - ریز، ثلاث - زمکان، ثلاث - کوزران، ثلاث - مله کرمینه، جاده تلو تهران، رودبار - قلعه گنج و جاده یاسوج - باغچه سادات نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا مسدود شده‌اند و اجازه تردد در آنها داده نمی‌شود چرا که باید مسافران از جاده‌های اصلی عبور کنند تا در طرح غربالگری و تست ویروس کرونا قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.