کد مطلب: ۴۸۸۴۹۶

مدیر کل بیمه بیکاری وزارت کار در گفتگو با تجارت‌نیوز:

آخرین وضعیت جاماندگان بیمه بیکاری کرونا / افراد تازه بیکار شده چه کنند؟

آخرین وضعیت جاماندگان بیمه بیکاری کرونا / افراد تازه بیکار شده چه کنند؟

مدیر کل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: لیست تمام کسانی که از طریق کاریابی ثبت نام کرده‌اند را برای سازمان تامین اجتماعی و خزانه ارسال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال شیوه گسترده ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته و اعمال محدودیت‌ها برای کسب‌وکارها دولت اعلام کرد به کسانی که به موجب این بیماری بیکار شده‌اند سه ماه بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

اما به دلایلی برخی از بیکار شده‌ها دریافت بیمه بیکاری کرونا جاماندند و قرار شد که دولت با دادن فرصت مجدد این افراد نیز بتوانند مشمول دریافت این بیمه بیکاری شوند.

پس از گذشت چند ماه برخی از بیکار شده‌ها می‌گویند که موفق به دریافت بیمه بیکاری نشده‌اند.

مسعود بابایی، مدیر کل بیمه بیکاری وزارت کار در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: لیست تمام کسانی که از طریق کاریابی ثبت نام کرده‌اند را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کردیم و تامین اجتماعی هم برای خزانه ارسال کرده است.

او افزود: وظیفه پرداخت حق بیمه برای این افراد به عهده خزانه‌داری است، تامین اجتماعی دو لیست بیکاران را ارسال کرده که یک لیست حدود 65 هزار نفری 65 میلیارد تومان بار مالی دارد و لیست دوم نیز 32 هزار نفری ارسال کرده است.

به گفته بابایی، کسانی که بیکاریشان استمرار داشته باید به سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند، برای این گروه بررسی و پرداخت حق بیمه بیکاری منطیق با قانون است، میزان بیمه بیکاری این افراد طبق روال عادی بررسی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ،تورو خدا مال بندرو هم واریز کنید از 1 اسفند 98بیکارم،و هیچ دریافت ی نداشتم،توسامانه جامع هم ثبت نام کردم،ولی 1سال شد هیچی برام نریختن

  • منصور

    یک سال گذشت اماخبری نشدتاکی بایدصبر کنیم

  • منصور

    خداقوت

  • ناشناس

    سلام 56 سن 19 سال سابقه دارم برج 9سال 99 اخراج شدم عدم نیاز نگهبان بودم بیکاری فقط 8 ماه تسویب شد تا الان نگرفتم. از خوزستان خرمشهر خ ی

    • ناشناس

      این غیر ممکن هست شما باید ۳۶ ماه حداقل بیمه بیکاری بگیرید اعتراض کن

  • فکرنمیکنم راست باشه ۱۰ ماه ازش گذشته

    فکر نمیکنم راست باشه ۱۰ ماه ازش گذشته قرار بود بدن تا حالا باید میدادن

  • ق آ

    باسلام وعرض ادب
    اینجانب دربهمن ماه سال گذشته به دلیل ابتلا به کرونابیکارشدم وتاکنون مشغول به کارنشدم وحدود 4ماه پیش ازطریق دفاترپیشخوان ثبت نام کرده ام وتاکنون هیچگونه خبری نشده است وبنده باوجود داشتن همسر ویک فرزند فقط بایا آنه ویرانه معیشتی امرار معاش میکنیم لذا خواهشمندم اقدام عاجل درخصوص پرداخت بیمه بیکاری وکروناصورت پذیرد، خواهشا درنظرات عنوان نشود.

  • حمیدرضا سپیانی

    سازمان تامین اجتمایی دزد ومسولین بی وجود که از حق بیمه بیکاری کارگر هم نمیگذرن برج یازده پارسال عدم نیاز دادن رفتیم تمام مشخصات با یکسال ودوماه واریز بیمه در شرکت ابگینه برتر پر کردیم ۴۵ هزار تومن هم دادیم در پیشخوان دولت هم برای اداره کار پول واریز کردیم هنوز با دوفرزند بزرگ نتوانستم حق قانونی خودم را بگیرم لعنت خدا به این مسلمانی کبر بهتر از شماست .

  • حمیدرضا سپیانی

    لطفا از تامین اجتمایی واداره کار تشکر کنید از پارسال برج ۱۱ تا بحال با دو فرزند بزرگ نتوانستم بیمه بیکاری با سابقه یکسال ودوماه بگیرم

  • حمیدرضا سپیانی

    از برج یازده ۹۸ تا بحال بیمه بیکاری نگرفتم

  • حسین چوپانیان فدافن

    سلام خسته نباشیدمن بی کارم بایک زنوبچه چطوری برای بیمه بیکاری ثبت نام کنم