کد مطلب: ۱۴۸۳۲۱

جام جهانی ۲۰۲۰ بدون نقص در قطر برگزار می‌شود

جام جهانی 2020 بدون نقص در قطر برگزار می‌شود

مسئولان قطر اعلام کردند: علی‌رغم تحریم‌ کشورهای عربی میزبانی جام جهانی 2022 بدون نقص در قطر برگزار می‌شود. خود تحریم‌کنندگان قطر از مسیرهای انحرافی وسایل مورد نیاز این کشور را تامین می‌کنند.

مسئولان قطر اعلام کردند: علی‌رغم تحریم‌ کشورهای عربی میزبانی جام جهانی 2022 بدون نقص در قطر برگزار می‌شود. خود تحریم‎کنندگان قطر از مسیرهای انحرافی وسایل مورد نیاز این کشور را تامین می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، مسئولان کشور قطر اعلام کردند، با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که 4 کشور عربی به رهبری عربستان روی قطر اعمال کرده‌اند، اما میزبانی جام جهانی 2022 بدون هیچ نقصی و به خوبی برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این سومین ماه است که 4 کشور عربی امارات، مصر، بحرین و عربستان تحریم‌هایی را علیه قطر به بهانه حمایت از تروریسم اعمال کرده‌اند. این تحریم‌ها انتقال هرگونه محموله به مقصد و یا از مبدا قطر را به این کشورها ممنوع کرده است.

از آنجایی‌که میزبانی جام جهانی 2022 نیازمند آماده‌سازی بسترهای مناسب برای برگزاری مسابقات است، برخی نگرانی‌هایی در این زمینه اعلام کرده بودند.

در حال حاضر قطر در حال ساخت 8 استادیوم در این کشور است که مصالح ساختمانی فراوانی برای آنها نیاز است. این استادیوم‌ها ده‌ها کیلومتر از جاده راه‌آهن فاصله دارند و تامین مصالح آنها شرایط سختی دارد، اما در این میان حسن التاوادی دبیر کل کمیته عالی جام جهانی قطر اعلام کرد که همه شرایط آماده است.

علی‌رغم اینکه محدودیت‌هایی وجود دارد، اما قطر توانسته است فولاد مالزی‌ها را جایگزین واردات از عربستان کند.

همچنین عمان مصالح ساختمانی را که در حقیقت سفارش امارات است، برای این کشور تامین می‌کند.

چین هم در زمینه تامین ده‌ها اقلام دیگر همکاری می‌کند و همچنین خود قطر هم اقداماتی برای ساخت انواع شوینده‌های در داخل کرده است. حتی برخی از خود تحریم‌کنندگان در حقیقت تامین‌کنندگان مواد مورد نیاز قطر هستند. به نحوی که آنها مسیر حرکت محموله‌ها را به سمت بنادر عمان تغییر جهت داده و از آن طریق وارد کشور قطر می‌شود.

التاوادی گفت: در عین حالی که با چالش‌هایی مواجه هستیم اما راه‌حل‌های زیادی برای انجام مطلوب این میزبانی وجود دارد.

وی طرف‌های قرارداد ساخت استادیوم‌های این کشور را مطمئن ساخت که تمام مصالح و موارد مورد نیاز آنها در زمان مناسب آماده می‌شود و آنها هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.