کد مطلب: ۶۶۶۲۱۲

جایزه ۱۵ میلیون دلاری وزارت خارجه آمریکا در ازای دریافت اطلاعات درباره سپاه

جایزه ۱۵ میلیون دلاری وزارت خارجه آمریکا در ازای دریافت اطلاعات درباره سپاه

حساب توئیتری «برنامه پاداش برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است برای کسانی که از اطلاعات مالی سپاه خبری داشته باشند پاداش ۱۵ میلیون دلاری در نظر دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک حساب‌ توئیتری وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای این کشور درباره نیروهای قدس سپاه پاسداران، اعلام کرد: برای کسانی که اطلاعاتی درباره سپاه پاسداران بدهند، تا ۱۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته‌ایم.

بر اساس گزارشی از ایسنا ، این حساب توئیتری نیروهای قدس سپاه پاسداران را از طریق نیروهای نیابتی و استفاده از ابزارهای مالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به فعالیت‌های تروریستی متهم می‌کند.

اخیرا سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی این کشور به‌خصوص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره کابوس گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه بوده‌اند.

طبیعی است دولت آمریکا به‌عنوان مادرخوانده این گروه‌های تروریستی، از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها خودداری نکند. کما اینکه از سال‌ها پیش تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را علیه مردم ایران و فرزندان سپاهی آن تحمیل کرده‌اند در زمان ترامپ نیز به ترور بزدلانه شهید قاسم سلیمانی دست زدند.

خطیب‌زاده افزود: مشخص است که دولت بایدن نیز علیرغم صحبت‌های فریبکارانه اولیه همین سیاست شکست خورده را ادامه می‌دهد. این اقدام اخیر نیز نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران و تداوم سیاست مفتضح فشار حداکثری است. تحریم‌های یک جانبه آمریکا نقض آشکار مقررات بین‌المللی است.

به گفته وی این کشور هدفی جز وارد آوردن درد و رنج بر مردم ایران و منطقه و ایجاد آشوب دنبال ندارد. این رفتارها هیچ تاثیری در اراده مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اهداف عالی خود از جمله محو تروریسم در منطقه ندارد.

جمهوری اسلامی ایران حق مقابله متناسب و قاطع با این اقدامات را منطبق با اصول حقوق بین‌الملل، برای خود محفوظ می‌داند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.