کد مطلب: ۶۶۵۷۴۵

پیام سری بایدن به ایران ۴۸ ساعت قبل از قطعنامه چه بود؟

پیام سری بایدن به ایران ۴۸ ساعت قبل از قطعنامه چه بود؟

مصطفی خوش‌چشم کارشناس مسائل بین‌الملل درباره قطعنامه شورای حکام پیامی برای ایران فرستاده بود. این پیام چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، گویا قبل از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران بایدن خواهان عدم اقدام تقابلی بود از سوی ایران بود.

به نقل از مهر ، مصطفی خوش‌چشم کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بایدن پیغام فرستاده بود که لحن قطعنامه شورای حکام ضعیف شده و اقدام تقابلی نکنید، چون دست ما به خاطر مصوبه کنگره بسته است.

البته که ایران تحت تاثیر این پیام قرار نگرفت و اقدامات تقابلی خود از جمله خاموش کردن دوربین‌های سازمان انرژی اتمی را از سر گرفت.

سه کشور اروپایی عضو برجام و ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه بر اساس ادعاهای ساختگی رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های اتمی ایران، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادند که با ۳۰ رای موافق، دو رای مخالف روسیه و چین و سه رای ممتنع پاکستان، هند و لیبی تصویب شد.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصویب این قطعنامه، همکاری‌ها با این سازمان را که فراتر از پادمان بود و تنها بر مبنای حسن نیت صورت می‌گرفت، متوقف کرد.

همچنین گروسی گفت: که ایران ۲۰ دوربین و یک سری تجهیزات نظارتی آژانس را حذف کرده است که این اقدام ایران در حذف دوربین‌ها را تأسف‌بار و ضربه‌ای به راستی‌آزمایی صلح‌آمیز بودن برنامه این کشور دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کلا باید بساط برجام رو برچید. تمام دوربین ها رو قطع کرد. تمام تعهدات ایران ذیل آژانس هسته ای رو ابطال کرد و نهایتا شروع به ساخت و آزمایش بمب هسته ای کرد. این تنها زبونی هست که صهیونیست ها و آمریکایی ها می فهمند.