کد مطلب: ۶۸۹۷۰۱

احتمال جایگزینی یک شاخص جدید به‌جای شاخص کل بورس

احتمال جایگزینی یک شاخص جدید به‌جای شاخص کل بورس

مجید عشقی با بیان اینکه پیشنهاد‌هایی برای بهتر شدن شاخص کل در حال بررسی است، گفت: شاید یک شاخص جدید منتشر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان بورس گفت: برای نشان دادن وضعیت کامل تری از بازار سرمایه باید شاخص‌های مختلفی مانند قیمت، هم وزن و صنایع عمده بازار را در کنار شاخص کل آورد.

به نقل از صداوسیما ؛ مجید عشقی با بیان اینکه پیشنهاد‌هایی برای بهتر شدن شاخص کل در حال بررسی است، افزود: شاید یک شاخص جدید منتشر شود تا قابل اتکا و نشان دهنده حال و روز بهتر بازار باشد.

عشقی همچنین درباره افزایش دامن نوسان گفت: تغییرات دامنه نوسان را به صورت فصلی خواهیم داشت، تا نقاط ضعف آن در خصوص تشکیل صف از بین برود. شاید این دامنه نوسان بیشتر یا کمتر از ۱۰ درصد باشد که با توجه به وضعیت تابلو‌های مختلف، قطعا متفاوت خواهد بود.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال اقداماتی را در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و یا شرکت‌های مبتنی بر دانش که در اقتصاد دیجیتال و یا شرکت‌هایی که در سایر حوزه‌های فناوری کار می‌کنند، شروع کرده ایم، تا حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه عرضه اولیه یکی از حوزه‌هایی که شرکت‌ها دانش بنیان می‌توانند وارد می‌شوند و تامین مالی کنند، گفت: بازار سرمایه تنها برای معاملات ثانویه نیست.

نهاد‌های مالی موجود در بازار سرمایه تنها برای این نیست که یک نفر را در بازار سهام بیاورند که سهام خرید و فروش کند. شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه با توجه به دارا بودن مجوزها، باید به شرکت‌ها در ابعاد مختلف کمک کنند.

عشقی افزود: استفاده از منابع مختلف در شرکت ها، تامین مالی، استفاده از ابزار‌های جدیدی مثل تامین مالی جمعی و سایر ابزار‌هایی که در حال تعریف هستند، شرکت‌ها می‌توانند از این ابزار‌های بازار سرمایه استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس همچنین در خصوص سهام عدالت گفت: فروش سهام عدالت به ضرر سهامداران، بازار و موجب از بین رفتن ارزش این سهام می‌شود.

عشقی، افزود: امسال سود پرداختی سهام عدالت افزایش می‌یابد که بخشی به مردم پرداخت و بخش دیگر سرمایه گذاری می‌شود.

وی تصریح کرد: به زودی فراخوان ثبت نام و تایید صلاحیت نامزد‌های عضویت در هیات مدیره‌های سرمایه گذاری استانی انجام می‌شود، تا با برگزاری مجامع این شرکت‌ها، انتخابات کانون سهام عدالت نیز برگزار شود، این کانون با توجه به مصوبات شورای عالی بورس، کل فرآیند سهام عدالت را در اختیار خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درود اقای عشقی سهم دارایکم را دریاب لطفا!!!!!

  • ناشناس

    سود سهام عدالت قسمتی پرداخت و قسمتی سرمایه گذاری می شود؟؟؟؟ شما فقط سود رو باید پرداخت کنید تصمیم گیری درباره سود با خود مردم هست نه شما، چرا باید از سود سرمایه گذاری کنید؟ اصلا کدام سهم؟ من سهم شما رو برای سرمایه گذاری قبول ندارم

  • خواسته های سهامداران بورس پیگیری کنید

    برای بازگشت بازار به روند صعودی 6 مورد زیر باید انجام شود هیچکدام انجام نشده.لطفا کامل بخوانید و پیگیر موارد زیر باشید تا بازار صعودی شود.دنبال موارد حاشیه ای نروید.موارد زیر اصل مشکل بورس است:
    الف – سهام استقلال و پرسپولیس باید بازگشایی شود و معاملاتش انجام شود.حواستون باشه گفتن هفته بعد باز میشود باور نکنید. وعده زیاد میدهند 6 ماه از پذیره نویسی گذشته.قرار بود اردیبهشت بازگشایی شود بعد گفتن خرداد.بعد تیر.بعد مرداد.فعلا هم خبری از بازگشایی نشده.پیگیر باشید.
    ب – اساسنامه دارایکم و پالایش بعد از 2 سال خاک خوردن در دولت سابق و دولت فعلی و وعدهای تلویزیونی رئیس بورس و وزیر اقتصاد و وزیر نفت باید در هیئت دولت تصویب و به تایید مجلس هم برسد تا کسی نتواند زیرش بزند.تا اساسنامه تصویب نشده و قیمت هر دو صندوق با ناو نرسیده سهامداران در ضرر می مانند.تا این دو صندوق وضعش درست نشده روند صعودی بازار شروع نمیشود.پیگیر اساسنامه باشید.بخدا سهامداران نابود شدن.
    ج – قیمتگذاری دستوری و وضع مالیات و عوارض های یک شبه توسط وزارت صنعت در حوزه خودرو سیمان فولاد معادن مس و روی و آهن و مواد غذایی و دارویی متوقف و طبق ماده 90 قانون سیاستهای کلی اصل 44 تمام ضرر و زیان شرکتها و سهامدارانی که از قیمتگذاری دستوری دولت در 20 سال گذشته متضرر شده اند پرداخت گردد.اینم انجام نشده پیگیر باشید.
    د – نرخ دلار نیمایی سریعا به نرخ توافقی برسد و بمرور با نرخ بازار یکی شود و تک نرخی شود.اینم انجام نشده.
    س – سود سنواتی سالهای گذشته سهامداران فوری پرداخت گردد.ماده 240 قانون تجارت اصلاح گردد و پرداخت سود ظرف یکماه بعد مجمع پرداخت گردد.چرا 8 ماه سود سهامداران در حساب شرکتها می ماند و کسی پیگیر اصلاح این قانون فساد انگیز در دولت و مجلس نیست؟
    ش – فروش اوراق خزانه از خرداد ماه شروع شد که باعث منفی شدن بورس شد.جلوی فروش اوراق خزانه گرفته شود.حجم فروش خیلی زیاد شده و هر هفته فروش میزنند.برای همین صندوق ها ترجیح میدهند بجای سهام اوراق خریداری کنند.