کد مطلب: ۶۸۹۳۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا / مذاکرات بازار سرمایه را منفی می‌کند؟

پیش‌بینی بورس فردا / مذاکرات بازار سرمایه را منفی می‌کند؟

معاملات بورس امروز پس دو روز تعطیلی روند صعودی به خود گرفت، این روند صعودی ادامه دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد شاخص کل بورس روی مدار صعود باقی ماند. شاخص در این روز با رشد سه هزار و ۱۹ واحدی یا همان ۰٫۲۱ درصدی همراه شد به محدوده یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشد ۸۰۱ واحدی داشت و به سطح ۳۹۰ هزار واحدی رسید.

در حال حاضر مذاکرات برجام تاثیر زیادی روی بورس دارد و به نوعی بورس به مذاکرات بها می‌دهد. دور اخیر مذاکرات وین شب گذشته در شرایطی به اتمام رسید که بسیاری از فعالان بازار همچنان امید خود به احیای برجام را از دست نداده‌اند. امیدی که بر اساس اظهارات طرف‌های مذاکره مبنی بر آماده بودن متن نهایی بیش از پیش تقویت شده است.

با توجه به تمرکز همیشگی بازار بر روند مذاکرات و اثرپذیری بورس از تحولات سیاسی و به تبع آن اقتصادی، می‌توان گفت این رابطه کماکان ادامه دارد. نه تنها تداوم این رابطه مشهود است بلکه آثار واضحی از خوشبینی ناشی از امیدواری به احیای برجام نیز در روند معاملات امروز قابل مشاهده بود.

بورس رشد می‌کند؟

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات بورس فردا متعادل روبه پایین خواهد بود. متاسفانه بسیاری از نماد صف‌ خرید شدند. معاملات امروز بازار سرمایه کم رونق بود و ارزش معاملات به محدوده سه هزار میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر نقدینگی از ۵۰ نماد بازار خارج شد. تمامی این موارد نشان از کم جان بودن بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: روز شنبه شاهد معاملات جذابی بودیم چرا که نرخ بهره بانکی کاهش یافت، مذاکرات برجام مثبت قلمداد شد. اما شب گذشته مذاکرات برجام به تعویق افتاد و درنتیجه انتظار می‌رود که بازار واکنش نسبتا منفی نشان دهد.

مریدسادات در پایان گفت: با توجه به اخبار مختلف، بورس در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد و ارزش معاملات نیز پایین است. زمانی که بازار از بلاتکلیفی خارج شود، ارزش معاملات نیز افزایش می‌یابد و در نهایت مسیر بورس عوض می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بدون شک برجام اتفاق می افته ولی واقعا متوجه رفتار مردمی که میگن برجام نمیشه و سهامشون میفروشن نمیشم. بجز بی سوادی بورسی انگار بیسوادی سیاسی هم داره زجر آور میشه. این مردم اگر واضحات متوجه نمیشن چرا اومدن تو بورس و سرمایه گذاری؟؟ فروشهای آبشاری مردم نشان از این دارد که تا وقتی که بازار بورس حرفه ایی نشه من حرفه ایی جایگاهی در این بازار ندارم. چون مجبور به ضرر هستم

  • یا الله

    سازمان بورس لطفا وآشکار تخلفات سه ساله صندوق سرمایه گزاری سهم آشنا را لطفا وخواهشا وشرعا پیگیری فرمایید , لین صندوق بی احساس وبی مسؤولیت حتی یک ریال سود به سهامداران خرد وسپرده گزارانش را از سال 98 تا کنون ماه مرداد 1401 نداده است

  • یا الله

    سازمان بورس تخلفات سه ساله صندوق سرمایه گزاری سهم آشنا را لطفا وخواهشا وشرعا پیگیری فرمایید , این صندوق بی احساس وبی مسؤولیت حتی یک ریال سود به سهامداران خرد وسپرده گزارانش را از سال 98 تا کنون ماه مرداد 1401 نداده است

  • ناشناس

    بسیاری از سهام شرکتها و صنایع در کف قیمتی هستند،آن کسانیکه واقعا سهام شناس هستند از این فرصت استفاده کرده و سخت مشغول خرید هستند،بعضی از تک سهم ها هم سودآوری قابل توجهی داشته آنها هم در معرض خرید سهام شناسان با سرعت هستند .

  • ناشناس

    خیلی از سهام شرکتها در کف قیمتی هستند، بهترین فرصت برای خرید

  • ناشناس

    فقط شرایط خرید است

  • علی کرمیان

    بعداربیست ویک ماه سهام داری هنوزچهل درصدتوی ضررم خدایا به کی بگویم بااین همه تورم ارزش پولم شده هیچ هیچ

  • ناشناس

    شرایط خرید سهام جوره
    مخصوصا ترامپ پیروز انتخابات ۲۰۲۴ خواهد بود
    اکثر مردم آمریکا از دست بایدن شاکی هستن این فرد دیگه محبوبیت نداره

  • حمید

    3000سهم نماد فزر از کارگزاری مفید خریداری کردم ولی متاسفانه باتوجه به اینکه در ثبت معاملات انجام شده هم وجود دارد ولی متاسفانه 1000سهم مرا بدون هیچ دلیل از بین بردن چون می دونن ما اگه هرجایی گزارش بدهیم کسی تایید نمی کنه خاطرشون جمعه از همه جا اشکال ندارد خدای بالای سر که ناظر وشاهده بزار این دنیا را هم اینا بخورن قبلی ها که خوردن الان کجان .ممنون از همکاری تون